El que més valoren són els horaris i la professionalitat i suspenen l’oferta d’oci relacionada amb el comerç

Per primera vegada la Diputació de Barcelona ha encarregat una enquesta sobre hàbits de consum i compra a la demarcació de Barcelona. Les dades referents a l’Alt Penedès s’han donat a conèixer aquest dijous al Consell Comarcal, de la mà del diputat de comerç, Isaac Albert.

L’estudi ha analitzat diferenciadament les principals categories de compra i consum (alimentació fresca, queviures, productes quotidians no alimentaris, equipament de la persona i equipament de la llar) i per fer-ho ha dividit la comarca en dos àmbits: el sistema territorial de Mediona-Anoia i Vilafranca i voltants. En total s’han fet 427 enquestes telefòniques a les persones responsables de la compra de la llar. Justament, la primera dada que posa sobre la taula l’informe és que són majoritàriament les dones (amb un 70,5%) les responsables de fer les compres, tot i que aquesta dada disminueix com més elevat és el nivell d’estudis.

A l’hora de puntuar l’oferta comercial al municipi, la mitjana de l’Alt Penedès és de 6,32, un punt per sota de la mitjana de la província de Barcelona; es tracta d’una de les puntuacions més baixes de tota la demarcació, només superada per l’Anoia.

El que més valoren els altpenedesencs del comerç local són els horaris i la professionalitat i el que suspenen és l’oferta d’oci complementari a la compra.

Vilafranca, com a capital de comarca, és especialment atractiva per a les famílies amb fills, la qual cosa significa que compta amb diferents establiments d’articles per a infants. En el rànquing de ciutats comercials de la província, la capital de l’Alt Penedès ocupa el lloc 10, una bona posició si es té en compte que competeix amb ciutats molt més grans. Aquest rànquing l’encapçala Manresa. Respecte a l’horari comercial, entre les 13 i les 17 h els penedesencs no troben a faltar que els establiments estiguin oberts.

Els veïns de l’Alt Penedès tenen preferència pel format de supermercats per comprar productes quotidians i on es detecta major fuga de compradors és en el sector d’equipament de la persona i la llar. L’informe subratlla també que a la comarca els mercats no sedentaris tenen molt més pes que a la resta de la demarcació.

Pel que fa a les compres per internet, un 33,8% dels veïns de la comarca n’han realitzat alguna al llarg del 2017, una xifra lleugerament inferior a la mitjana de la demarcació (36,1%), sobretot en l’àmbit Mediona-Anoia (32,5%).

Albert, Diputat de comerç, ha assenyalat que l’estudi servirà per anar veient com evolucionen les tendències de comerç en els pròxims anys i impulsar polítiques.

FER UN COMENTARI