Dimecres es va presentar a l’Escorxador de Vilafranca l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) a l’Alt Penedès en un acte en què hi van assistir una setantena de persones i regidors de diversos municipis de la comarca. Tal com va explicar el delegat territorial de la PTP, Albert Parés, l’entitat neix amb la voluntat de “fer difusió dels valors i avantatges del transport públic i actuar com a grup de pressió davant l’administració pública per exigir millores”. Parés, que va estar acompanyat pel president de l’associació a nivell català, Ricard Riol, va desgranar una per una les principals millores que s’haurien d’implantar a l’Alt Penedès.

Ampliar, els dies feiners, la freqüència del bus interurbà entre els municipis de la comarca i Vilafranca (amb un mínim de sis freqüències per sentit), i crear una línia de bus exprés entre Vilanova i Manresa aprofitant la nova infraestructura de la C-15 (no es pot anar i tornar al mateix dia des de Vilafranca a Igualada) són algunes de les propostes en matèria de transport públic per carretera.

Millorar el servei de rodalies és una altra de les seves reivindicacions. En aquest sentit reclamen escurçar el temps de viatge cap a Barcelona, un fet que només és possible, assegura Parés,  si es millora la infraestructura ferroviària, el mal estat de la qual provoca limitacions de velocitat temporal en 13 punts. Conscients de la dificultat de trobar-hi una solució, proposen com a opció alternativa establir trens semidirectes, tal com s’ha fet entre Manresa i Barcelona, per reduir el temps de viatge. Segons l’associació, el trajecte es podria arribar a escurçar 9 minuts. També exigeixen perllongar fins a Vilafranca la línia RT2 (Arboç – Hospitalet de l’Infant), el que permetria una connexió directa amb Tarragona, i la línia R8 (Martorell – Granolles) que beneficiaria els joves que estudien a la UAB.

Fer competitiva la xarxa de bus urbà de Vilafranca és una altra de les seves principals prioritats. “Hi ha molts recorreguts en què es triga el mateix amb el bus que a peu i situacions anòmales com tardar més de mitja hora per anar del barri de la Girada al nou ambulatori”, denuncia Parés, que ja ha anunciat que presentarà a l’Ajuntament una proposta de redisseny de la xarxa en què, amb els mateixos combois existents actualment, es reduirien a la meitat els temps de trajecte”.

FER UN COMENTARI