La Junta de Govern de Vilanova ha aprovat inicialment el projecte executiu per a la construcció d’un carril segregat per a bicicletes i vianants que uneixi el Càmping Vilanova Park amb la ronda ibèrica de la ciutat. L’obra tindrà un cost aproximat d’1,2 milions d’euros i es preveu que es pugui executar durant el 2020 i entri en funcionament a l’estiu d’aquell mateix any.

El projecte ha estat redactat a través de la Diputació de Barcelona i contempla la construcció d’un carril segregat paral·lel a la carretera BV-2115 (carretera de l’Arboç) que connectarà el càmping amb el nucli urbà. Es tracta d’un traçat de poc més de 2 km de distància que discorrerà pel marge de la banda de mar de la carretera de l’Arboç, tindrà una amplada de 2,50 m amb dos carrils de circulació de paviment asfàltic de color vermell. El punt de connexió amb el nucli urbà serà la ronda Ibèrica on actualment ja hi ha un carril bici. Quant a l’encreuament del torrent de Sant Joan, el projecte contempla la construcció d’una passera metàl·lica amb baranes de fusta que doni continuïtat al recorregut del nou carril.

Per poder finançar-ne la construcció l’Ajuntament ha sol·licitat una subvenció de 400.000 euros al Fons de Foment del Turisme 2018-2020 del departament d’Empresa Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

L’alcaldessa de la ciutat, Neus Lloveras, ha destacat que “el projecte dóna resposta a les demandes en matèria de seguretat viària, però també de connexió entre aquest establiment turístic i la ciutat”, mentre que el regidor de Promoció de Ciutat, Jordi Medina, ha manifestat que “aquest projecte és també una oportunitat per projectar la ciutat. Tenim un dels millors càmpings d’Europa i és l’equipament amb una major oferta de llits a la nostra ciutat i la presentació de Vilanova i la Geltrú per a molts turistes estrangers”. A més, ha anunciat que “aquest és un primer pas per desenvolupar tot un itinerari que connecti els establiments hotelers i els càmpings amb els diferents atractius turístics de la ciutat”.

FER UN COMENTARI