L’OMIC de Vilanova obre 2.349 expedients i rescabala prop de 70.000 euros als consumidors

0
916
Juan Luís Ruiz, acompanyat de Pere Cayuela, cap de servei de la regidoria de Promoció Econòmica i de Josep Roca, tècnic de l’OMIC.

L’Oficina d’Informació al Consumidor de Vilanova, que vetlla pels drets del ciutadà en temes de consum, va obrir al llarg del 2017 un total de 2.349 expedients entre consultes i reclamacions, el que suposa un increment del 60% respecte l’any anterior. Gràcies a la mediació dels tècnics, l’oficina va aconseguir rescabalar 69.542 euros, diners que es van retornar als consumidors defraudats.

El de la banca ha estat un dels sectors que va generar més queixes. L’any 2017, se’n van efectuar 373, xifra que triplica la registrada el 2015, quan se’n van rebre 132. Entre els motius d’aquest augment destaca la sentència del Tribunal de Justícia de la UE sobre les anomenades clàusules terra, que va obligar a les entitats financeres a retornar tot el que havien cobrat de més, amb caràcter retroactiu, des de l’inici de la seva aplicació.

De fet, arran de l’allau de sol·licituds d’informació i reclamacions que va generar aquesta sentència, l’OMIC  va posar en marxa el juny del 2017 un servei d’assessorament sobre clàusules abusives als préstecs i crèdits hipotecaris en Col·laboració amb la Diputació de Barcelona i el Col·legi Oficial d’Advocats. Conveni, que recentment s’ha prorrogat per tot el 2018 donada la seva utilitat. A banda de la banca, altres sectors que acumulen un important volum de queixes són la telefonia mòbil i fixa (446), l’electricitat (283) i el comerç en establiments (149).

Campanyes d’inspecció

A part de resoldre les consultes i reclamacions ciutadanes, l’OMIC també va realitzar el 2017 campanyes d’inspecció en els Mercats de Mar i Mercat del Centre. En total, es van visitar 81 establiments, set dels quals presentaven incidències. Per al 2018, ja s’ha anunciat una nova campanya en el marc de la qual es preveuen inspeccionar un centenar d’establiments de diversos sectors al centre de la ciutat.

Les dades s’han donat a conèixer ahir dimarts coincidint que avui 15 de març se celebra el Dia Mundial del Consumidor. Durant l’acte el regidor de Promoció Econòmica, Juan Luís Ruiz, va voler destacar que l’OMIC “és un dels serveis més ben valorats per la ciutadania”. 

FER UN COMENTARI