El Penedès es posiciona en el turisme d’autocaravanes, de senderisme i cicloturisme

0
805
Núria Sala, directora del Consorci de Promoció Turística del Penedès.

El Penedès turístic malda per posicionar-se com a destí turístic diferenciat. I podria haver trobat alguns filons que permetin “vendre” el territori com a pol d’atracció d’alguns segments de la població turística. Un d’ells és el turisme d’autocaravanes. En aquests moments s’estan redactant els projectes per a la creació de deu àrees municipals d’estacionament d’autocaravanes, que es complementaran amb els espais que ja hi destinen algunes empreses com cellers. Una xarxa d’espais que tenen com a destí principal el turisme internacional. El pressupost que hi destinarà el Consorci de Promoció Turística del Penedès és de 250.000 euros.

El Pla d’accions per al 2018 d’EnoturismePenedès aprofundirà també amb l’estratègia iniciada l’any passat de promocionar el Penedès com a lloc per practicar el cicloturisme i el senderisme. L’any passat la marca ja va ser present en dues fires sectorials internacionals, a Holanda i a Madrid. I per enguany s’està projectant la creació d’una quarta ruta per fer en bicicleta de carretera dins el projecte Penedès 360, així com la millora de la xarxa de camins i de la senyalització turística, així com disposar del primer Mapa Alpina del Penedès, amb informació detallada de tota la xarxa de senders, camins, etc.

I encara una altra via d’atracció que es vol començar a impulsar és la del turisme de reunions de petit format i en un entorn vitícola. Un segment poc explotat i amb alt poder adquisitiu.

Així es desprèn de la presentació que el Consorci de Promoció Turística del Penedès ha fet aquest dijous al Vinseum de Vilafranca del seu Pla d’Acció 2018. Un programa que també inclou disposar de nova pàgina web promocional, de nou pla de màrqueting i d’accions de formació per als agents turístics del territori, com ara el taller d’aprofitar les eines que ofereix Google per atreure més clientela.

Quant a balanç del 2017, l’any passat la plataforma de comercialització turística va seguir millorant els seus guarismes, per bé que durant el darrer trimestre va punxar, bàsicament per dos motius, segons la directora del Consorci de Promoció Turística, Núria Sala: perquè el context polític feia que “tinguéssim el cap en un altre lloc” i perquè a l’octubre es va canviar la plataforma de comercialització, i durant l’impàs va baixar el nombre de productes ofertats (n’havien estat més de cent i ara en són 86). Sigui com sigui, l’any passat es van comptar 2.853 clients (+416), que van fer 857 reserves (+108) i es van facturar 79.881 euros (+11.492). El preu mig de venda va ser de 28 euros, i el 18,40% de clientela prové de l’estranger.

FER UN COMENTARI