Els trens al sud de Barcelona

0
232

Aquest 2018 pot estar marcat per una transformació de les lògiques ferroviàries al sud de Barcelona gràcies a la connexió del tram entre Vandellòs-Vilaseca-Estació del Camp de Tarragona ja que suposarà una millora en temps i servei de la connexió entre la capital catalana i les terres de l’Ebre i, al mateix temps, suposarà que els serveis que connecten Barcelona amb el sud del país i el País Valencià deixaran de passar per la xarxa d’ample ibèric: seran desviats a la xarxa d’ample internacional des de Barcelona fins al Camp de Tarragona, i d’aquí cap a Cambrils per la nova connexió Vandellòs-Vilaseca-Estació Camp de Tarragona.

Pel que fa al Penedès, on fa temps que es reclama una millora de freqüències del servei de Rodalies Barcelona i una millor connexió amb el Camp de Tarragona, la nova realitat podria ser una oportunitat. Per un cantó, l’espai lliure que deixaran els serveis que fins ara es donaven per la xarxa d’ample ibèric i que ara passaran a la xarxa d’ample internacional podrien fer-se servir per millorar les freqüències cap a Barcelona, sobretot, i també per connectar el Penedès a Tarragona.

Al mateix temps, des del Penedès es reclama la creació d’un baixador a la xarxa d’ample internacional, a l’alçada de Vilafranca, que permeti als usuaris potencials de la vegueria, també els del sud de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i part de la Catalunya Central, (2 milions de persones) de tenir un accés comercial a l’oferta d’alta velocitat. I entendre aquest baixador com una terminal d’alta velocitat de Barcelona-Sud, complementària a la de Barcelona, com succeeix als grans pols urbans d’Europa.

Jaume Casañas
Cunit

FER UN COMENTARI