Aquest migdia s’ha presentat al pati de Cal Figarot, el local social dels Castellers de Vilafranca, la vint-i-dosena edició de la Ruta del Xató. Enguany se sumen a aquesta iniciativa gastronòmica i turística una cinquantena de restaurants d’arreu dels cinc municipis de l’Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf que actualment formen part de la Ruta del Xató: Sitges, Vilanova i la Geltrú, El Vendrell, Calafell i Vilafranca.
La principal novetat d’aquesta temporada és el canvi en l’orientació de l’ambaixador del Xató. Si fins ara sempre havien estat cuiners reconeguts, enguany els organitzadors han apostat per una influencer de la gastronomia i han nomenat Marta Sanahuja (deliciousmartha.com) com a nova ambaixadora. Sanahuja és llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques i ha encarat la seva carrera laboral a la comunicació gastronòmica a través del seu canal Delicious Martha, amb centenars de milers de seguidors d’arreu del món.
La influencer, molt arrelada a Sitges i a la comarca del Garraf, és una bona coneixedora del xató i ha anunciat que impulsarà un concurs entre els seus seguidors per trobar el que millor elabori aquest plat. Per la organització, amb el nomenament de Marta Sanahuja com a ambaixadora es farà un pas endavant que aproparà el plat penedesenc més enllà de les nostres fronteres. “Estem segurs que serà una ambaixadora excepcional”, anunciava Jordi Gasol, president de la Ruta del Xató. Per la seva banda, la regidora de Turisme de Vilafranca, Dolors Rius, destacava les “enormes possibilitats i activitats que ofereix la Ruta del Xató en funció del temps que tingui cadascú”.
Enguany, a més, es farà un sorteig entre els comensals que hagin gaudit d’un plat de Xató en algun dels restaurants de la Ruta. El premi serà un menú degustació per a dues persones al restaurant Disfrutar, un dels cinc millors restaurants del món i dirigit per un antic ambaixador del Xató, el xef Oriol Castro.