La campanya per fomentar el comerç local Compra a prop, impulsada pels ajuntaments de Santa Margarida i els Monjos, Olèrdola i Castellet i la Gornal, ha generat un impacte econòmic total de 667.000 euros, amb un retorn de 127,3 euros per cada euro invertit.
Segons una enquesta realitzada a 151 persones, la sisena edició de la iniciativa Compra a prop és coneguda per un 64% de la població i té més reconeixement a Santa Margarida i els Monjos. El perfil dels seus participants és el de dones d’entre els 45 i 54 anys, majoritàriament provinents dels tres municipis impulsors i amb una despesa mitjana de 52 euros. A més, 6 de cada 10 participants són dels Monjos.
Les conclusions de l’enquesta afirmen que és una campanya comercial ben valorada i que realment contribueix a la promoció del comerç de proximitat, a banda que els premis que s’hi ofereixen suposen un al·licient important: des de Compra a prop es sortegen una setantena de regals, que van des d’entrades per equipaments turístics a àpats en restaurants o visites a cellers del territori.
Aquest 2020 s’hi han adherit 115 establiments dels tres municipis, que han repartit 50.000 butlletes entre la clientela.