L’alcalde de Vilafranca descarta que el 23J pugui esguerrar el conveni per cobrir les vies perquè “la ministra ja l’ha signat”

0
358
Francisco Romero, al seu despatx d'alcalde.

El conveni amb ADIF per desencallar el cobriment de les vies del tren a Vilafranca en el tram final del passeig de la via, fins al pont de la carretera de Moja, ja té la signatura de la ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez. El va signar a finals de la setmana passada. Així ho ha avançat a l’ACN l’alcalde Francisco Romero, qui assegura que només està pendent de la signatura de la presidenta de l’ens ferroviari, Maria Luisa Domínguez, amb el compromís que serà “durant la primera quinzena de juliol”. Romero descarta així que les eleccions estatal del 23J i un eventual canvi de govern a la Moncloa puguin esguerrar els acords que ja hi ha sobre la taula i que va negociar l’anterior alcalde, Pere Regull.

L’entesa preveu la liquidació del conveni del 2004 (amb tres milions d’eiros a favor de l’Ajuntament) i un nou conveni dotat amb 10 milions per culminar les obres de soterrament i integració urbana. Es tracta d’unes actuacions reivindicades des de fa dues dècades, i que permetran cobrir el calaix de vies a l’altura de l’estació i els 200 metres que hi ha pendents al sud de la vila. També inclou la integració urbana d’aquesta cobertura i de l’estació de Rodalies amb tot el renovat entorn del carrer Comerç.

Romero es mostra “optimista” amb el calendari, ja que només resta la signatura de la presidenta d’ADIF, “que s’ha de produir en breu”. “Els documents ja estan validats pels equips tècnics i per la Intervenció general de l’Ajuntament, i fins i tot ha signat la ministra, que és el càrrec polític més exposat”, ha ressaltat l’alcalde, que descarta que les eleccions generals del proper 23-J puguin deixar-ho tot en paper mullat: “No hi veiem cap risc”.

Un cop el document tingui totes les signatures, l’alcalde assegura que els equips tècnics ja tenen ideades les primeres propostes per treballar les licitacions. Seran projectes que se sotmetran a una taula bilateral i que Romero garanteix que compartirà amb el veïnat abans de tirar endavant. La licitació i adjudicació va a càrrec d’ADIF. Preguntat pels calendaris d’execució de la cobertura, afirma que “es podria veure fet realitat durant aquest mandat”.

L’intercanviador

L’altra assignatura eternament pendent que té Vilafranca en matèria d’infraestructures és aconseguir un intercanviador als afores de la ciutat per tal que Vilafranca pugui tenir una parada de trens regionals al centre. Aquesta qüestió és paral·lela als convenis que se signen ara, però Romero també confia que es podria començar a desencallar aquesta legislatura. Garanteix que tant l’Ajuntament, com l’Estat i la Generalitat ho veuen “favorablement”. “Cal un calendari d’execució el més ràpid possible”, reclama.

En aquest sentit, insisteix que Vilafranca és l’únic municipi a tocar de Barcelona que permet disposar d’una parada de trens regionals semi ràpids “perquè és l’única localitat on les vies d’ample ibèric i les d’ample europeu transcorren en paral·lel”. Així, apunta que els trens Euromed podrien fer parada a Vilafranca i enllaçar amb Barcelona en la meitat de temps que ho fan ara els Rodalies.

FER UN COMENTARI