
El passat mes de gener, l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú va reobrir la circulació de vehicles al raval de la Pastera, dos anys després de la seva pacificació. Des de la CUP consideren que aquesta decisió repercuteix directament en la seguretat dels vianants, que han de conviure amb el trànsit rodat. Els cupaires presentaran una moció al ple de dilluns per reclamar millores en la seguretat viària en aquesta via, situada entre la ronda Ibèrica i la plaça de les Casernes.
El grup municipal recorda que el raval de la Pastera és un carrer “altament transitat”, tenint en compte que és l’accés més ràpid des de la ronda cap al nucli antic. A més, els cupaires temen que el trànsit s’incrementi un cop acabin les obres per a recuperar el doble carril a la ronda Ibèrica.
És per això que demanen actuar “amb urgència” per garantir una mobilitat segura en aquest tram. La CUP proposa delimitar l’espai destinat als vianants amb elements físics o visuals, com ara voreres elevades, paviments diferenciats o mobiliari urbà. Actualment, aquest carrer no disposa de voreres que separin la calçada de la zona de pas dels vianants, “la qual cosa genera una situació de risc per als usuaris”.
Una altra de les propostes de la formació anticapitalista és fer un estudi per valorar l’impacte de la circulació en aquesta via i col·locar-ne un radar o reforçar-ne la senyalització. La CUP presentarà aquesta moció al ple municipal del pròxim dilluns, 2 de juny.







