Els cinc regidors que es troben a l’oposició a l’Ajuntament de Gelida han denunciat l’actitud de l’alcalde del municipi, Lluís Valls, al darrer ple ordinari celebrat el dimarts 27 de maig. En un comunicat, Esquerra Republicana, Gelida per la República i el regidor no adscrit (Quim Navales) han titllat a Valls de “fer trontollar els valors democràtics de l’Ajuntament”. Després que, un cop passades les dotze de la nit, la secretària advertís que si el ple continuava, era sota la decisió del batlle, ja que la normativa estipula que els plens no poden allargar-se més enllà de la mitjanit. En aquest sentit, Valls va posar sobre la taula la possibilitat que cada grup pogués realitzar dues preguntes més, i donar per conclosa la sessió. Una determinació que no va agradar als representants a l’oposició, que van decidir aixecar-se i marxar en senyal de protesta. “El ple municipal és l’únic instrument que tenim els regidors de l’oposició per fer un seguiment exhaustiu de la gestió del govern”, etziben.
A Gelida, l’oposició ha tingut fins ara la possibilitat de traslladar tots els seus precs i preguntes a l’equip de govern, independentment de l’hora que fos. Tot plegat, sense un Reglament Orgànic Municipal (ROM) que determini si les sessions poden allargar-se més enllà de la mitjanit. Davant aquesta manca de regulació específica, el consistori es regeix per la Llei de Procediment Administratiu Comú, que estableix el principi d’unitat d’acte. És a dir, que els plens no poden allargar-se més enllà de les 24 hores del mateix dia natural en què comencen. Si arribada la mitjanit encara queden punts per tractar, l’alcalde pot aixecar la sessió i traslladar els temes pendents al següent ple.
Davant aquest escenari, els grups a l’oposició creuen que s’ha creat un precedent mai vist. “La manera dictatorial de Valls de tallar el debat o les preguntes de l’oposició només és una mostra més del que està fent en aquest mandat”, apunten. Paral·lelament, denuncien que s’han sentit “maltractats”, ja que, l’alcalde “mostra prepotència i arrogància vers les idees de l’oposició, talla el diàleg polític entre les forces polítiques, talla l’apartat de precs i preguntes de l’oposició i parla de manera incorrecta”. Amb tot això, els cinc representants demanen un “tracte digne” vers a les diferents opcions polítiques representades a l’Ajuntament. “No només governa pels seus electors, sinó pel conjunt de gelidencs i gelidenques”, conclouen. La Fura s’ha posat en contacte amb l’alcalde, però no ha volgut fer declaracions oficials al respecte








