La seu de la URV al Vendrell millora el seu entorn i estrena un nou accés principal

0
442
La inauguració dels nous espais s'ha fet aquest dijous.

La seu del Baix Penedès de la Universitat Rovira i Virgili (URV) ja ha culminat les obres d’adequació dels espais exteriors, començades fa quatre mesos. Uns treballs que han costat 390.000 euros i que han servit per renovar completament l’entorn del campus de Santa Maria del Mar, a Coma-ruga. Aquest dijous 27 de novembre s’ha fet la inauguració oficial, amb la presència del rector de la URV, Josep Pallarès, la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, i l’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez.

A més d’instal·lar noves rampes i terrasses delimitades per murets, l’actuació ha consistit en la renovació del paviment, l’enllumenat i el sanejament, alhora que s’han habilitat més zones verdes. Una de les actuacions més visibles ha estat el canvi de l’accés principal, que ara passa a l’avinguda Diagonal, on s’ha fet una entrada més àmplia, visible i funcional. Un dels trets distintius de la reforma són els gabions de pedra ocre d’un metre d’alçada que s’integren en el paisatge i que serveix tant per delimitar els espais de la universitat, com per parar les aigües de pluja.

El rector de la URV, Josep Pallarès, ha destacat que aquesta millora permetrà que la comunitat universitària que estudia a Coma-ruga pugui tenir “espais en condicions en un ambient idíl·lic”, remarcant que “estudiar a la universitat és molt més que adquirir coneixements”. Per la seva banda, Kenneth Martínez ha afirmat que amb aquesta actuació es referma el compromís de la URV amb el Vendrell i es deixa enrere el període de “provisionalitat” que hi havia. Els treballs s’han cofinançat entre el consistori i la Diputació de Tarragona.

L’adequació de la seu es completarà amb una segona fase, que inclou la posada en marxa d’una Aula de Simulació en Salut i l’adquisició de nou material per als alumnes d’Infermeria. A la llarga, l’actuació més esperada, però, és la construcció d’un nou i modern edifici. La seu de la URV al Baix Penedès es va posar en funcionament l’any 2009 i compta amb prop de 350 alumnes que estudien els graus d’Educació Infantil i Infermeria.

 

Així han quedat els espais interiors del campus.

FER UN COMENTARI