La periodista i escriptora penedesenca Júlia Serramitjana presentarà la seva novel·la Els dies dels talps aquest dijous 9 d’abril a la llibreria l’Odissea de Vilafranca. L’acte tindrà lloc a dos quarts de vuit del vespre i comptarà amb la participació de la també periodista i escriptora Jèssica del Moral.
Publicada per Saldonar Edicions, l’obra és una novel·la de crítica social ambientada en un futur distòpic, concretament l’any 2041. El relat se situa en un context marcat per les conseqüències extremes del canvi climàtic, com les altes temperatures, la sequera persistent i els incendis recurrents que assolen el territori. En aquest entorn hostil, els personatges es veuen abocats a prendre decisions radicals per garantir la seva supervivència.
Els dies dels talps ha estat guanyadora de l’11a edició del Premi de Novel·la Curta Celler de Lletres, un certamen que reconeix obres de ficció en català vinculades a la temàtica vitivinícola.
Nascuda el 1982, Júlia Serramitjana és periodista de formació i actualment treballa al departament de premsa d’una ONG. Ha col·laborat en diversos mitjans amb articles i reportatges, i ha estat alumna dels Tallers d’Escriptura de la Biblioteca de Sant Sadurní, impartits per l’escriptora Muriel Villanueva. També forma part del col·lectiu Qwerty, club d’escriptura.








