Cunit fa servir cabres per netejar el sotabosc

0
315
Cunit impulsa un nou cicle d’activitats dedicat a la transhumància.

Cunit impulsa aquesta segona setmana d’abril noves activitats dedicades a la transhumància. Una de les iniciatives més destacades enguany és l’ús de ramats de cabres per netejar el sotabosc, una acció clau per a la prevenció d’incendis i la gestió sostenible del paisatge. Aquesta neteja es fa als accessos de les urbanitzacions Els Jardins, Rosers i Costa Cunit.

Amb aquesta actuació, el consistori vol donar visibilitat a la funció ambiental que fan aquests animals, que actuen com a “desbrossadors naturals”. Així, les cabres contribueixen a eliminar vegetació sobrera, especialment aquella que pot esdevenir combustible en cas d’incendi o que competeix amb les espècies autòctones. Tal com ha apuntat el regidor de Patrimoni de Cunit, Joan Solé, la intenció és “recuperar una pràctica tradicional amb un clar benefici ambiental i de seguretat per al municipi”.

Pel regidor, és necessari que el coneixement de la transhumància “transcendeixi a generacions futures, apropant l’experiència a les escoles”. Per aquest motiu, durant tota la setmana hi haurà activitats adreçades a alumnes de cicle mitjà i superior de primària de les escoles del municipi, per conèixer de prop el ramat i entendre les seves necessitats.

També s’ha previst pel 19 d’abril una ruta circular seguint la Carrerada de Santa Coloma. Es tracta d’una experiència guiada amb un ramat, que ofereix una immersió en la vida tradicional dels pastors, alhora que permet observar en directe com els animals interactuen amb l’entorn.

FER UN COMENTARI