L’antic pis dels mestres de Pacs del Penedès es converteix en una sala de lectura

0
273

Pacs del Penedès va inaugurar dissabte 25 d’abril la Sala de Lectura Maria Gual Rubió, un nou espai cultural ubicat a l’antic pis dels mestres, recentment rehabilitat. El fons inicial de l’equipament inclou llibres per a totes les edats i interessos, des de literatura infantil i juvenil fins a obres de divulgació, còmic, esport i temàtiques vinculades al territori. Entre els continguts destacats hi ha obres d’autors locals, un espai dedicat a la il·lustradora Anna Mongay i publicacions històriques i commemoratives, així com donacions de particulars i institucions. La sala també acull la col·lecció de màquines d’escriure de Josep Rabanillo.

El nou equipament vol esdevenir un espai viu i obert a activitats com presentacions de llibres, clubs de lectura i altres iniciatives culturals per fomentar la vida cultural i la cohesió del municipi.

Paral·lelament, durant la inauguració es va reconèixer la figura de Maria Gual Rubió per la seva implicació en la vida social i cultural del poble. Així, el consistori ha volgut retre homenatge a la seva trajectòria i fer valdre els principis de proximitat, generositat i l’esperit de servei que es volen projectar des de la sala.

FER UN COMENTARI