Segons l’informe Nielsen que va presentar dilluns l’Incavi, amb dades de l’any passat, el 6,87% de les ampolles de vi amb denominació d’origen que es consumeixen a Catalunya és de la DO Penedès, un 0,07% més que l’any anterior. Cal tenir present, a més que el 2016 la DO Penedès va perdre al voltant del 5% de la quota de mercat catalana, en baixar del 12,12% al 7,01%, de manera que almenys aquest 5% és també d’empreses penedesenques.
En volum, en el darrer any la DO Penedès ha ascendit de 3,46 a 3,54 milions de litres i passa de ser la quarta DO més venuda a ser la tercera. Per davant hi ha una DO que no és catalana i que l’informe no especifica, però que tot indica que és la Rioja, amb 12,72 milions d’ampolles (i en retrocés constant), i la DO Catalunya, que també creix. Actualment, les DO catalanes venen a Catalunya el 38,85% de les ampolles de vi amb DO.
Per sectors, a l’hostaleria la DO Penedès té una quota de mercat del 8,16% i va a la baixa (el 2016 era del 10,17%), i no obstant això, és la segona, només per darrere de la DO Catalunya (amb el 15,19% i tendència alcista), mentre que en el sector de l’alimentació –principalment supermercats– és tercera amb el 5,97% (dos anys abans la quota era del 5,07%), per darrere de la DO Catalunya (17,10%) i la DO Terra Alta (6,89%). La quarta, Costers del Segre, està a menys de la meitat del Penedès amb el 2,68%.