Adif vol col·locar pantalles de formigó de 7 metres d’altura per reduir el soroll dels trens a Vilanova

0
691

La normativa europea obliga a regular la incidència acústica de les infraestructures de transport, i Adif hi ha respost demanant autorització a l’Ajuntament per fer uns estudis previs per tal de redactar el projecte que minimitzi el soroll que causen el pas dels trens per dins de Vilanova.

En conèixer-ho, l’Ajuntament va mantenir una reunió tècnica amb representants d’Adif i amb l’equip redactor del projecte, i la seva proposta és col·locar tot de pantalles de formigó, d’entre 3 i 7 metres d’altura, al llarg de tot el traçat ferroviari que creua la ciutat. Amb possibilitat, això sí, que siguin transparents en la part superior.

Així es va donar a conèixer en el ple de dilluns, en presentar conjuntament ERC i JxCAT una moció de rebuig a aital apantallament. I és tot el plenari en bloc el que s’oposa a aquesta mesura, que tindria un impacte visual tremend.

Segons el regidor d’Urbanisme, Xavier Serra, “necessitem reduir el soroll que produeix el pas dels trens, però no ho podem fer aplicant unes mesures que comportin que unes vies que ja suposen una barrera física entre dues parts de la ciutat també suposin un impediment visual entre els dos costats”.

L’apantallament proposat seria discontinu, d’uns 470 metres de longitud des del carrer d’Alexandre de Cabanyes, als sectors de Ribes Roges i l’Ortoll, fins a l’estació. Això provocaria, segons l’Ajuntament, la pèrdua de visibilitat i de llum en tot el seu recorregut, de manera especial a les rambles Samà i de la Pau i al carrer de la Llibertat. També provocaria la reducció de l’amplada dels vials afectats per la construcció de les pantalles, que es construirien fora de la plataforma ferroviària al llarg de tot el seu recorregut.

L’Ajuntament plantejarà com a alternatives la renovació dels trens que circulen per les vies a Vilanova; que es millorin les vies i la base sobre la qual s’assenten perquè no faci tant de soroll el pas dels trens; o que es millorin les condicions acústiques dels tancaments dels edificis afectats.

FER UN COMENTARI