L’Ajuntament de la Bisbal impulsarà el mes de juliol un projecte pilot de mobilitat a demanda que substituirà el model tradicional d’autobusos amb horaris i parades fixes. El servei, que arribarà a tots els barris i urbanitzacions, funcionarà a través d’una App que permetrà als usuaris sol·licitar el servei de transport a temps real i des de qualsevol punt del municipi. El sistema localitzarà la persona i li marcarà l’hora aproximada d’arribada del bus i el punt de recollida al qual s’haurà d’adreçar. L’App, que es podrà descarregar de forma gratuïta, comptarà amb un mapa actualitzat de la Bisbal que, mitjançant algoritmes matemàtics permetrà calcular la ruta més òptima per recollir cada usuari en un màxim de 45 minuts.
Amb aquest nou sistema, que entrarà en funcionament a partir de l’1 de juliol, la Bisbal es convertirà en el primer municipi de l’Estat espanyol a tirar endavant un servei de mobilitat a demanda dins el nucli urbà. Fins al moment, només s’ha provat a Suècia. Es tracta d’un sistema que, segons l’Ajuntament, no només permetrà millorar la mobilitat dels veïns, sinó també evitar trajectes innecessaris i vetllar pel medi ambient, estalviant emissions de CO2 i altres gasos contaminants.
Amb un sol clic
L’equip de govern s’ha reunit aquest dijous al matí amb Kirill Blazhko, CEO de l’empresa Tunnll, i Montse Solsona, membre de l’Àrea de Recerca i Transferència del coneixement de la Universitat Politècnica de Catalunya, que estan desenvolupant les bases del projecte.
Durant la reunió, l’alcaldessa Agnès Ferré ha destacat el fet que amb aquest nou sistema “la gent podrà triar qualsevol destinació de la Bisbal amb un sol clic, sense necessitat de dependre de terceres persones o horaris preestablerts”. Ferré també ha subratllat les millores que introduirà el nou servei, ja que cobrirà zones del municipi on fins ara no arribava el bus com Santa Cristina, el Papagai, l’Ortigós i el polígon industrial, i ampliarà l’horari fins a les vuit del vespre. També ha garantit l’accés al servei a les persones grans que no estiguin avesades a les noves tecnologies i no disposin de telèfons de darrera generació. En aquest cas hauran de contactar amb la centraleta per via telefònica.