Dilluns van començar les obres d’urbanització d’un nou tram sobre la cobertura de la via fèrria. Per espai de quatre-cinc mesos es transformarà l’actual rotonda trapezoidal del carrer Santa Digna en una nova sortida en direcció Vilanova en línia recta (a imatge i semblança de com havia estat antany), s’allargarà el passeig de Rafael Soler fins a l’alçada dels Serveis Mèdics (recol·locant-hi la Creu de Santa Signa) i també s’urbanitzarà i eixamplarà l’aparcament ja existent entre els carrers General Cortijo i Bolet, que passarà de la trentena de places actual a 72. Els treballs abracen una superfície de 6.700 m2, i impliquen tallar el trànsit de sortida per la prolongació de Cal Bolet (ara cal seguir el passeig de la via, virar pel carrer Camp del Cellerot i virar per l’avinguda d’Europa per sortir en direcció Vilanova/Sitges. Les obres estan pressupostats en 700.000 euros.
L’alcalde Pere Regull ha dit que “la següent fase serà la que afecta el carrer Papiol, que començarà “així que acabi aquesta obra”. A partir d’aquí, tot el que resta pendent relacionat amb l’entorn ferroviari és ple d’incògnites; la relació entre Adif i Ajuntament és inexistent, perquè Madrid no respon les interpel·lacions que se li fan des de Vilafranca, i en aquest sentit no hi ha ni projecte, ni calendari, ni acord per allargar la cobertura de la via fins al pont de Moja; l’estació ja porta deu anys de provisionalitat i l’Adif encara no ha donat a conèixer si té cap projecte o no; i estan pendents les al·legacions per fer un intercanviador de Rodalies-TGV a la Granada. En el que l’alcalde té a curt termini esperances és en què s’allargui la via morta de l’estació, de manera que hi càpiguen combois sencers i Vilafranca pugui esdevenir final de línia de trens directes fins a la UAB (Bellaterra).