Crit d’alerta de 16 de les 17 associacions veïnals de Vilanova per la brutícia cronificada al carrer

0
843

El 94% de les associacions veïnals de Vilanova, és a dir, 16 de les 17 existents, han signat una carta-manifest que denuncia “disconformitat, insatisfacció i neguit” per l’actual sistema de recollida i “nefasta gestió” del servei de la brossa, que fa que els carrers de la ciutat estiguin plens de brutícia.

Instàncies, queixes, trucades, denúncies

Afirmen que s’han presentat “múltiples instàncies, queixes, cartes, trucades i denúncies” a l’Ajuntament, però que la recollida de brosses d’escombraries, contenidors i voltants no milloren. Van mantenir una reunió fa més de mig any, el 15 de juliol amb el regidor de Participació, Enric Garriga; la regidora de Via Pública, Marta Jofra; la Defensora de la Ciutadania, Núria Plana; i la cap de Servei de Participació, Griselda Castelló, i de llavors ençà només ha canviat la recollida de mobles i andròmines, que torna a ser prèvia trucada, que no hauria portat els canvis esperats perquè, al seu parer, la campanya feta ha estat “insuficient”, ha arribat poc a la població i no s’han publicitat prou les sancions imposades.

El canvi de sistema de recollida es posposa

Quant al canvi del sistema de recollida de la brossa, anunciat per a la segona meitat de 2021, dimecres de la setmana passada l’Ajuntament va informar les associacions veïnals que s’ajornava fins al 2022 “i amb una prova pilot a algun barri”, no de manera generalitzada. Això ha comportat que a la tan criticada empresa Valoriza (filial de Sacyr), que en duu a terme el servei, se li hagi prorrogat automàticament la concessió, però sense possibilitats d’ampliar el servei fins a la nova concessió.

Càmeres de vigilància

Davant de tot això, les AAVV Sant Joan, Masia Nova, Tacó, Aragai, Fondo Comella, La Collada – Els Sis Camins, Prat de Vilanova, La Geltrú, Casernes, L’Armanyà, Centre Vila, Nucli Antic, Ribes Roges, Plaça de la Sardana, Baix a Mar, Molí de Vent i Santa Maria demanen a l’Ajuntament de Vilanova activar el canvi de sistema de recollida de brossa; fer públiques les sancions pels abocaments incontrolats; fer una bona campanya contra l’incivisme; adoptar accions legals contra Sacyr “per l’incompliment constant de contracte i exigir una resposta immeditat a totes les peticions (reposició contenidors, millor neteja i desinfecció de l’entorn, etc.)”; informar dels llocs on s’instal·len càmeres de vigilància a la via pública; saber com serà la nova taxa de brossa; explicar bé com es recull la poda, després de treure’n els contenidors; calendari i freqüències de la neteja viària per barris i a les zones periurbanes; més freqüència de la deixalleria mòbil i que arribi a tots els barris; la substitució de tots els contenidors cremats o malmesos; ubicar-los en llocs de fàcil accés; i més presència d’educadors i inspectors.

Sense resposta

Així mateix, les AAVV de la ciutat demanen a la regidora Jofra una resposta a les preguntes plantejades el 15 de juliol: per què només hi ha dos àrees de contenidors al polígon de Santa Magdalena; més freqüència de neteja a les platges els caps de setmana i a l’estiu; deficient funcionament de contenidors soterrats per l’abandó de bosses a terra; parcs i jardins abandonats; i donar embuts pel reciclat d’oli, entre altres.

FER UN COMENTARI