La nova imatge gràfica se centra en el bust de la deessa Deméter, trobada al jaciment de la Font de la Canya, i utilitza l’eslògan “Tenim el Do”

“Ha arribat el moment de fer un salt endavant, de posicionar-nos com un territori de referència”. Així donava la benvinguda el director de la DO Penedès, Francesc Olivella, als assistents que dimarts omplien l’auditori del Vinseum per conèixer la nova estratègia de comunicació i promoció de la DO, sorgida després de dos anys treballant-hi. Una estratègia que passa, principalment, per renovar la seva imatge gràfica de dalt a baix.

Convertir la història en oportunitat
L’acte en si ja va ser tota una acció de màrqueting en la qual la sorpresa (la nova imatge) no es desvetllaria fins al final. Abans, l’historiador de l’Institut d’Estudis Penedesencs Xavier Esteve va fer un repàs a la història vitivinícola del Penedès, des dels primers inicis, fa 2.700 anys, fins a l’actualitat. Aquest fil narratiu va servir a Albert Castejón, assessor de màrqueting de la DO, per anunciar que és aquesta tradició la que diferencia el Penedès de la resta de denominacions. “La DO Penedès ja és una marca de marques, cosa que ens fa diferents i ara cal fer valdre tota la nostra tradició; hem de convertir la història en una oportunitat, en prestigi i en autenticitat”, explicava.

Per Castejón, la nova estratègia comunicativa de la DO Penedès pivota sobre quatre eixos: l’autenticitat, la innovació permanent, la diversitat de vins que s’hi fan i també la proximitat amb Barcelona. “Hem de deixar de tenir por de vincular-nos amb aquesta ciutat, hem d’aprofitar la força que Barcelona té com a marca”, ressaltava.

L’autenticitat del Penedès
Ivó Gasulla, responsable de l’estudi de disseny Make it Gas, va anunciar que “la DO Penedès està en un moment dolç per transcendir. A nivell de producte, ja ho ha fet, ara toca fer-ho en l’àmbit comunicatiu i emocional”. Després d’insistir en la importància de la història i la tradició, Gasulla va presentar la nova imatge, que té com a protagonista el bust de la deessa Deméter: “Hem escollit el peveter amb el bust de la deessa Deméter, trobat al jaciment de la Canya, perquè exemplifica l’autenticitat i l’elegància que es troba en els vins del Penedès”.

“Tenim el Do” és l’eslògan que la DO utilitzarà en els pròxims anys. Aquest serà l’eix comunicatiu que acompanyarà imatges protagonitzades per la gent perquè, tal com va explicar Gasulla, “la DO no és res més que la gent que fa els vins”.

Per la seva banda, el president de la DO Penedès, Josep Maria Albet, va voler donar relleu a la riquesa que suposa la diversitat de vins que es fan al Penedès i va ressaltar la importància del projecte de zonificació de la DO en deu subzones.

FER UN COMENTARI