El Festival Terramar Caixabank de Sitges ha presentat aquest dijous 21 de març la seva setena edició, que tindrà lloc entre el 24 de juliol i el 9 d’agost als centenaris Jardins de Terramar. El certamen comptarà amb nou amb destacades figures nacionals i internacionals, algunes de les quals faran a Sitges l’única actuació al país, com és el cas de Ludovico Einaudi, Stjepan Hauser i The Waterboys.
Joan Ramon Rodríguez, codirector del festival, ha destacat un cop més “l’eclecticisme” de les propostes del Terramar Caixabank, un aspecte que considera “el fet diferencial” de l’esdeveniment. Així, aquesta setena edició comptarà amb un cartell variat i de gran qualitat, on tenen cabuda tant la música clàssica del prestigiós pianista i compositor Ludovico Einaudi –que farà el concert inaugural del 24 de juliol–, com el folk rock de la incombustible banda britànica The Waterboys (2 d’agost), passant per la música urbana de 31 FAM (3 d’agost), o el virtuosisme del violoncel·lista Stjepan Hauser (1 d’agost).
En l’apartat nacional destaquen els noms dels gironins Sopa de Cabra (27 de juliol) o els mallorquins Antònia Font (9 d’agost), en el marc de la seva gira de retorn. La singularitat del festival també es demostra amb propostes com Love, Love, Love, un espectacle musical i teatral a càrrec de l’actor José Corbacho i el músic Ramon Gener (4 d’agost), o el Bresh Sitges, un fenomen global que barreja música, performance i shows en viu (5 d’agost). Ana Mena (6 d’agost), Camela (7 d’agost) i God Save the Queen (8 d’agost) completen un destacat cartell.
Rodríguez ha afegit que el Terramar Caixabank és un motor “de l’activitat cultural” del territori amb “una incidència remarcable en la promoció econòmica i turística”. Un estudi sobre l’impacte econòmic de la passada edició revela que l’esdeveniment va tenir una repercussió econòmica de 8,14 milions d’euros, dels quals un 37% van revertir directament en l’economia local.
Acció solidària
L’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, ha mostrat la seva satisfacció per la celebració d’un certamen que “amplia l’oferta cultural de l’estiu” al municipi “amb una programació pensada per a tots els públics” i en un “marc incomparable com són els jardins noucentistes”. Aquest any, l’acció solidària que farà la promotora del festival, Terra Music & Events, suposarà una donació de 0,50 euros per cada entrada venuda a l’Hospital Sant Joan Baptista de Sitges, una fundació privada que celebra 700 anys d’història.
El principal partner estratègic del festival, Caixabank, reforça enguany la seva vinculació amb l’esdeveniment a través del MusicXperience, un paraigua per a les diferents iniciatives culturals, esportives, gastronòmiques o culturals en les quals pren part.