El carrer Llibertat del barri de Mar de Vilanova, definitivament amb zona blava

1
1365

L’Ajuntament de Vilanova en diu “proposta de consens”, però en realitat ha estat una presa de partit a favor del trànsit rodat i els aparcaments. El govern local de CiU-ERC, després de parlar amb totes les parts implicades i que hi tinguessin alguna cosa a dir, ha decidit que el tram del carrer Llibertat, entre el carrer de l’Àncora i la plaça Immaculada Concepció, sigui un carrer amb trànsit rodat i amb aparcaments en zona blava a banda i banda de la calçada. I espais de càrrega i descàrrega matinal a la banda sitgetana, que a la tarda es convertiran en zona blava, com fins ara.

La seva única concessió serà elevar el paviment a l’alçada de la plaça, eliminant-hi algunes les darreres places d’estacionament, per tal de donar la idea que la plaça és més gran i que els vehicles vagin més a poc a poc ja que hi tindran prioritat els vianants. La intenció, ha dit el regidor de Serveis Viaris, Joan Giribet, és que l’adequació, amb nou asfaltat i mobiliari urbà, estigui acabada a finals de març, amb un cost de 60.000 euros.

En la presa de la decisió, l’Ajuntament ha tingut en compte que en aquell tram del carrer Llibertat hi ha l’accés al Mercat de Mar i que és un carrer ple d’activitat comercial, en què “la circulació és important per l’activitat que genera”. Afirma Giribet que hi ha determinats comerciants que volen cotxes i places d’estacionament, malgrat que l’associació comercial del barri de Mar fa costat a la Plataforma Camins Escolars, que el vol lliure de trànsit rodat, i també assegura que el veïnat de la zona està “dividit”. L’AVV del Barri de Mar, per la seva part, vol la vianantització del carrer, tal com es va demanar en els processos participatius oberts, en el marc del Pla de Mobilitat, que es van fer als anys 2014 i 2015; i recorda que “no hi ha gairebé enlloc on s’hagi aplicat una zona de vianants on els comerciants i els veïns vulguin tornar a la situació anterior. Això sí, ha calgut que passi un cert temps”. Amb tot, el seu president, Fèlix Senabre, explica que “com que no acostàvem posicions”, en la reunió de la setmana passada, a contracor i sense estar-hi d’acord, “vam acceptar-ho, perquè és millor això que res”, i agafant-se a les paraules de Giribet que serà “provisional”.

Actualment, al carrer Llibertat, entre Àgora i Conxita Soler, compta amb 18 places d’estacionament en zona blava, més vuit de càrrega/descàrrega que també es transformen en zona blava quan no és horari de càrrega/descàrrega; dotze espais d’aparcament de motos i quatre per a bicicletes.

Pel que fa al mercadal ambulant de Baix a Mar, que té lloc els divendres al matí, ja la setmana passada es va traslladar a la rambla de la Pau, on el regidor de Promoció de la Ciutat, Jordi Medina, explica que s’hi trasllada definitivament “per coherència amb la pacificació del trànsit”, ja que per “qüestions de mobilitat” no es podia mantenir el tros del carrer Conxita Soler i “no volíem partir el mercadal”.

1 COMENTARI

  1. Los que han presionado han sido los comerciantes. El ayuntamiento en principio acepto la pacificación, pero los comerciantes presionaron muchiiiiiisimo.
    Y los vecinos, que no la asociación de vecinos, no han sabido defender su espacio. Han sucumbido al griterío y al miedo a perder plazas de aparcamiento. Al final han perdido calidad de vida. Muy triste. Y los comerciantes deberían empezar a pensar en los vecinos que les compran, ah! No espera, que igual la presión vino de los comercios que dicen que reciben compradores de fuera del barrio.
    La plataforma de Camins escolars se posicionó con los vecinos en la.pacificacion que salió de los presupuestos participativos, en los cuales los comerciantes que se quejaron este verano, no quisieron participar.
    Los 60.000 euros no son para la plaza, son para todo el proyecto de mejora del barrio. Lo digo para que lo corrijais antes de impresión en papel.

FER UN COMENTARI