Les obres del carril bici que ha d’unir Vilafranca amb els cinc polígons industrials que hi ha fins al límit del terme municipal de Santa Margarida i els Monjos estaran enllestides, com a molt tard, el mes de novembre. De fet, el primer tram que va des del capdamunt de l’Avinguda de Tarragona fins a l’hotel Alfa estarà acabat al setembre. Pel que fa a les obres del segon tram, que anirà de l’hotel Alfa fins a la rodonda d’entrada a l’autopista, començaran quan es tinguin tots els permisos de Carreteres i han d’estar finalitzades al novembre.
El primer tram del carril bici segregat té uns 2 quilòmetres i costarà 1,2 milions d’euros (el 73% d’aquest cost el finançarà la Diputació de Barcelona), mentre que la inversió pel segon tram serà de 391.000 euros, un 30% dels quals els aportarà un fons FEDER (d’aquí que les obres d’aquest segon tram hagin d’estar acabades al mes de novembre, que és la data màxima que aquests permeten). En aquest tram, la principal dificultat és superar la rotonda d’accés a l’autopista, per la qual cosa es farà un calaix soterrat.
L’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, destacava que amb el carril bici que s’està construint es connectarà el nucli de Vilafranca amb 5 polígons industrials en els quals hi treballen 2.000 persones, i afegia que quan estigui també enllestit el carril bici que l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos preveu fer entre els Monjos i la rotonda de l’autopista, el nombre d’usuaris creixerà més “perquè hi haurà carril bici de sis quilòmetres de Vilafranca fins a La Ràpita”. Regull qualificava la construcció d’aquest vial segregat per a bicis i vianants com “una obra del segle XXI, fonamental pel medi ambient, per la qualitat de vida i per la salut”.
El carril de Sant Pau arribarà a les Cabanyes
Per la seva banda, el regidor de Serveis Urbans i Urbanisme, Francisco Romero, indicava que intervencions com aquesta responen a “una aposta del govern pel transport més sostenible” i manifestava que el pla integral de la ciutat pretén integrar carrils bici com aquest “en tots els punts que es pugui” . Romero explicava que justament aquest dilluns s’han fet les expropiacions per poder allargar el carril bici de Sant Pau fins a les Cabanyes. A més, afegia, també se’n preveu construir un altre a la zona del Poble Nou que uneixi el carrer Comerç amb el centre històric.
Aposta del govern pel transport més sostenible.