El Defensor del Poble recomana que Cunit elimini el criteri de l’empadronament per a la zona taronja

0
69
Aparcaments de zona taronja a Cunit.

El Defensor del Poble ha emès una resolució en relació amb la zona taronja d’aparcament de Cunit en la qual recomana a l’Ajuntament que modifiqui l’ordenança fiscal que regula aquesta taxa perquè “no sigui el criteri de l’empadronament el que determini la diferenciació de tarifes entre els usuaris”.

Aquesta recomanació s’ha fet en resposta a la denúncia presentada al respecte per l’Assemblea Veïnal de Cunit, que ja fa temps que es queixa de la diferència de tarifes que hi ha entre els ciutadans empadronats a Cunit i els veïns de segona residència. A la resolució, el Defensor del Poble argumenta que, amb el criteri de l’empadronament, el consistori “no està atenent un criteri de diferenciació objectiu i raonable“, i fa referència a diferents sentències judicials en què s’ha rebutjat aquest criteri per ser “discriminatori” i no seguir el “principi d’igualtat en la prestació de serveis públics”.

Quatre tarifes diferents

La zona taronja d’aparcament de Cunit, que funciona des de la Setmana Santa i fins a finals de la temporada d’estiu, contempla quatre tarifes diferents. La més econòmica és pels empadronats que viuen als carrers on hi ha l’aparcament regulat, que paguen una tarifa plana de 10 euros per tota la temporada. Pels empadronats al municipi que no viuen en aquests carrers, el preu és de 0,30 euros al dia, el que significa 2,10 euros a la setmana o 9 euros al mes.

En canvi, els veïns de segona residència tenen una tarifa de 20 euros setmanals, 50 euros al mes o 70 euros per a tota la temporada, encara que tinguin l’habitatge en aquests carrers. Des del Defensor del Poble es mostren en contra d’aquesta diferència de tarifes que apunten que no respon a criteris “d’ubicació de l’habitatge i la consegüent necessitat d’aparcament“. La quarta tarifa és la que paguen els visitants o turistes, que puja a 10 euros al dia.

Des de l’Assemblea Veïnal han celebrat la resolució, que creuen que és una mostra de “la incompetència dels que dirigeixen el consistori” i esperen que l’Ajuntament “avaluï les recomanacions del Defensor del Poble amb vista a fer una modificació de l’ordenança fiscal“. Cal recordar, però, que des del govern local ja han dit diverses vegades que per fer canvis rellevants en les tarifes caldria licitar de nou el servei, una cosa que no es podrà fer fins d’aquí a 2 anys.

 

FER UN COMENTARI