Aquest dilluns, 11 de desembre, s’ha presentat al Petit Cafè de Barcelona la campanya ‘La teva aventura al Penedès’, una experiència virtual que té per objectiu promoure el Penedès com a destí enoturístic i donar a conèixer els principals atractius d’aquest territori: paisatge, cellers, vins i wine bars, gastronomia i cultura.
Aquesta nova iniciativa de promoció turística se sustenta a través de la web www.aventurapenedes.cat a la qual es pot accedir directament o bé a través d’un codi QR. Aquest codi serà visible al collarí de les ampolles dels cellers que participen en la campanya, així com en enoteques, botigues, cellers amb wine bars i restaurants que formen part de la Ruta del Vi. Per ara hi ha més de cinquanta empreses que s’han sumat a la iniciativa i la xifra es preveu que vagi creixent, ja que la vigència d’aquesta és de dos anys.
Així, tothom que escanegi aquest codi o accedeixi a www.aventurapenedes.cat tindrà l’oportunitat de començar una aventura acompanyant a l’Arlet, la protagonista de la campanya. A través d’un vídeo interactiu es podran anar prenent decisions, la primera d’elles serà escollir com començar l’aventura: en bici i a peu, o amb un tractor per les vinyes? A partir de l’opció que s’esculli, es podrà avançar cap a un desnllaç o cap a un altre dels vuit possibles. Al final d’aquesta estada virtual l’espectador haurà pogut fer un tast del paisatge i el territori, de les persones que hi viuen, el cuiden i se l’estimen, dels seus vins i productes gastronòmics, etc.
Amb aquesta campanya el Consorci de Promoció Turística del Penedès pretén fer viure una experiència innovadora, única i singular al consumidor de vi i escumosos del Penedès per tal que s’acabi materialitzant en una visita a la destinació origen d’aquest producte. En aquest sentit, ‘La teva aventura al Penedès’ es fixa atraure nous consumidors joves als vins del Penedès i, alhora, actuar com a reclam i aportar valor afegit als agents de la zona que esdevindran prescriptors de l’experiència incorporant el codi QR als seus productes o establiments.
Sorteig d’un cap de setmana al Penedès
La ‘La teva aventura al Penedès’ s’enceta avui, 11 de desembre i es preveu que s’allargui durant dos anys. Ara bé, des d’avui i fins al 31 de gener s’acompanya d’una acció promocional consistent en un sorteig d’un cap de setmana al Penedès per a dues persones entre tots aquells espectadors que escanegin el codi QR de la campanya i omplin el formulari.
En el marc d’un projecte PECT
La campanya, impulsada pel Consell Comarcal de l’Alt Penedès, a través del Consorci de Promoció Turística del Penedès, ha rebut el suport la Generalitat de Catalunya i ha estat desenvolupada per l’estudi Aquells nois tan simpàtics. La iniciativa s’emmarca en el projecte d’especialització i competitivitat territorial (PECT) “Territori vitivinícola, innovació, sostenibilitat i saludable”.
Els PECT són iniciatives que impulsen els agents del territori i lideren les entitats públiques locals per promoure actuacions que contribueixin a la transformació econòmica del territori i tinguin un fort component d’innovació. En el cas de “Territori vitivinícola, innovació, sostenibilitat i saludable”, té com a objectiu assolir el lideratge qualitatiu i comercial dels vins tranquils i escumosos que es produeixen al Penedès, tot assegurant el valor afegit i el benestar social tant per als productors de la comarca com per als consumidors locals i internacionals. Aquest PECT es vertebra en tres eixos principals que garanteixen els pilars del desenvolupament de la comarca: la sostenibilitat ambiental, econòmica i social; el desenvolupament rural i l’equilibri territorial. El Consell Comarcal de l’Alt Penedès és qui lidera el projecte, juntament amb l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, el Consell Regulador de la Denominació d’Origen Penedès, la Fundació Parc Tecnològic del Vi (VITEC) i 9 socis participatius no beneficiaris. Així doncs, es tracta d’una estructura de composició mixta publico-privada.