NODE Film Clúster, creat fa uns mesos amb l’objectiu de promocionar els rodatges al Penedès i el Garraf, ha signat aquesta setmana un acord de col·laboració amb el Consorci de Promoció Turística del Penedès. La finalitat, segons ha explicat Santi Roig, director tècnic del Film Clúster, és establir sinergies que facilitin la feina a l’hora de gestionar localitzacions que puguin ser d’interès pels productors d’espots publicitaris i rodatges cinematogràfics.
Tal com ha destacat Isidre Also, gerent de NODE Garraf, agència promotora del Film Clúster, “volem convertir el Penedès en un gran plató a cel obert”. “La complementarietat mar-muntanya que ofereix el territori, la riquesa en atractius naturals, paisatgístics, arquitectònics i patrimonials, i la proximitat amb Barcelona són factors que ens fan molt competitius per posicionar-nos en el sector de la indústria audiovisual”, ha afegit Also, que també ha indicat que un dels propòsits “és implicar les empreses de serveis del territori que vulguin ser proveïdores perquè se’n puguin beneficiar”.
35 permisos en tres mesos
Només en els tres primers mesos del 2018, des del Film Clúster s’han gestionat un total de 35 permisos per gravar en diferents municipis com Canyelles, Olèrdola, Sant Pere de Ribes, Sitges Vilobí i Vilanova. Primeres marques com Coca Cola, Fanta, Audi, Seat, Ford, Tommy Hilfiger, Argal i Vodafone han escollit espais del territori com a plató. Així mateix, també s’han gravat escenes de pel·lícules com Sangre Razonable i Sense Sostre.
Sergi Vallès, president del Consorci de Promoció Turística del Penedès, i Rosa Huguet, presidenta de NODE Garraf, han estat els encarregats de signar el conveni de col·laboració. Tots dos van destacar l’oportunitat que genera la captació de rodatges al Penedès, ja que suposa obrir una finestra al món per donar a conèixer els atractius del territori i promocionar turísticament la destinació.