El Penedès habilitarà quatre punts d’atenció ciutadana, un per cada comarca de la vegueria

0
203

La Generalitat ha aprovat el Model d’atenció ciutadana de l’Administració i del sector públic amb l’objectiu de lluitar contra la bretxa digital en l’accés als serveis públics. La proposta inclou la creació d’oficines d’atenció ciutadana centralitzada en cada Vegueria on, en un únic espai, es podrà fer qualsevol tràmit relatiu a l’Administració de la Generalitat.

En el cas del Penedès, està previst que s’habilitin puts d’atenció a cada una de quatre capitals de comarca: Igualada, el Vendrell, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú. A Vilafranca, el model d’oficina que es posarà en funcionament serà el d’una oficina d’atenció integrada, amb una persona responsable de cada un dels serveis de la Generalitat.

En aquest punt l’atenció serà personalitzada, i el personal que s’hi destini també farà les funcions de suport a la resta d’oficines que s’engegaran en format de punt d’atenció d’autoservei. En aquests espais, els ciutadans podran fer diversos tràmits a través de canals digitals, i des de l’oficina centralitzada es donarà el suport necessari a les persones que ho necessitin. L’objectiu és garantir l’autonomia de tothom més enllà del seu nivell de competència digital.

Actualment, des de la Delegació Territorial del Govern al Penedès s’estan definint els espais on s’ubicaran cada un d’aquests punts d’atenció. “Estem treballant per fer possible aquest model, que aglutina tots els serveis de la Generalitat”, ha apuntat el delegat del Govern al Penedès, David Alquézar.

Altres mesures del nou model

El nou model d’atenció ciutadana de l’Administració i del sector públic que s’ha aprovat també elimina la cita obligatòria instaurada durant la pandèmia en alguns àmbits i ara només es mantindrà en cas que la ciutadania la vulgui sol·licitar. Una altra de les mesures que inclou la proposta és que el telèfon d’informació ciutadana 012 passi a ser gratuït en el termini màxim d’un any.

FER UN COMENTARI