Una de les prioritats del PP de Vilafranca és que Ajuntament i ADIF finalment s’entenguin i arribin a un acord que permeti finalitzar el cobriment de la via i rehabilitar l’estació. Aquesta entesa, argumenten, també és necessària per a una qüestió financera, ja que segons els populars, l’Ajuntament s’estalviaria 5,3 milions d’euros dels 23,5 que ara té compromesos amb ADIF i això permetria destinar-los a altres inversions.

El PP està convençut que aquests 23,5 milions d’euros a pagar es poden rebaixar considerablement si es resten totes les obres que ADIF no ha fet o bé ha variat del projecte inicial comportant una disminució de la despesa de l’obra.

Pel que fa al projecte de cobriment de la via, els populars es mostren molt crítics amb la manera com s’ha dut a terme i denuncien que amb l’arribada al govern del socialista José Luís Rodríguez Zapatero el projecte va quedar “mutilat” davant la inacció de l’Ajuntament i es feliciten que gràcies a la seva pressió i a la de la penedesenca Dolors Montserrat, el 2013 es va poder desencallar la situació.

A banda d’aquesta demanda, el PP té diferents propostes en l’àmbit d’infraestructures ferroviàries. En el capítol de la llosa proposen acabar el cobriment de la via, ampliar-lo fins al pont de Moja i aconseguir que els trens AVE redueixin la seva velocitat al seu pas per la vila per evitar vibracions i soroll. Un dels altres objectius que es fixen és incrementar el pas dels trens de rodalies i per aconseguir-ho volen traslladar el sistema de rotacions de Martorell a Vilafranca, cosa que permetria augmentar la freqüència de trens cada quinze minuts i tenir un tren directe a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Els populars volen també que els trens Regionals arribin a Vilafranca i posen especial èmfasi en aconseguir una línia Reus-Tarragona-Vilafranca-Barcelona sense parades intermèdies, que permetria arribar a la capital catalana en mitja hora. Des del PP s’insiteix en la conveniència d’instal·lar el tercer carril a l’estació central de Vilafranca, d’aquesta manera hi hauria una via mixta i això permetria que els trens AVE S100 poguessin parar-hi. En aquest sentit, creuen també convenient connectar Vilafranca a la xarxa d’Alta Velocitat i habilitar una nova estació AVE on també puguin parar trens de llarg recorregut com els Alivia, els Avant i els Regionals.

 

FER UN COMENTARI