A partir d’aquest dilluns, el servei de bus entre Vilafranca i Vilanova dobla pràcticament la seva oferta i passa de 15 a 27 expedicions per sentit, 23 de les quals són expedicions directes. Així doncs, a partir d’avui, els usuaris que afagin els bus que connecta les dues capitals podran viatjar cada 30 minuts en hores de màxima afluència, i cada hora a les hores vall.
La consellera de Territori de la Generalitat, Ester Capella, ha assegurat que es tracta “d’un pas significatiu en la millora del servei d’autobusos interurbans”, amb una inversió de més de dos milions d’euros per incorporar noves expedicions en prop d’una quinzena de línies interurbanes.
A més de doblar l’oferta, la cobertura del servei també s’amplia, de manera que la primera expedició sortirà a tres quarts de sis del matí des de Vilanova i la darrera a les deu de la nit des de Vilafranca. L’alcalde vilafranquí, Francisco Romero, valora molt positivament aquest augment de freqüències perquè “el servei de bus actual entre les dues capitals era clarament insuficient”. Romero també creu que el reforç “facilitarà els desplaçaments de molta gent de Vilafranca que treballen i estudien a Vilanova”.
Totes aquestes millores s’han dut a terme arran de l’augment de la demanda del trajecte i per tal de millorar la velocitat comercial en la comunicació entre el Garraf i l’Alt Penedès, amb una oferta horària més competitiva. “Es tracta d’una aposta per la qualitat del transport públic, la lluita contra el canvi climàtic i la millora de la qualitat de l’aire”, ha dit Capella, que ha lamentat la situació que es viu a Rodalies i ha aprofitat per reclamar-ne les competències.
Segons dades del Departament de Territori, el corredor Vilanova-Vilafranca va transportar l’any 2022 un total de 116.703 usuaris, un 20% més que l’any 2021.