Fa gairebé dues setmanes del Vijazz i arriba l’hora de fer balanç. El president de l’Acadèmia dels Tastavins Penedès, Joan Tarrada, ha estat l’encarregat de facilitar les dades d’assistència i participació d’aquesta dotzena edició, la seva darrera al capdavant de l’entitat.

Es calcula que 55.000 persones van congregar-se al voltant del festival al llarg dels tres dies que va durar. L’organització destaca el fet que a totes hores la rambla Nostra Senyora estés plena de gent de cap a peus i que l’aforament dels quatre concerts a la plaça de Jaume I estés sempre complert. En el cas del cicle Elles i el Jazz, de pagament i celebrat al Claustre de Sant Francesc, la demanda va superar l’oferta i es va optar per augmentar un 50% l’aforament previst, penjant el cartell de complet en tots tres concerts. “Estem molt contents amb les xifres d’assistència i creiem que aviat no podrem assumir més gent”, comenta Tarrada.

Els 37 cellers que van participar a la Mostra de vins i caves van servir un total de 75.000 degustacions i els 19 tastos i maridatges van assolir una ocupació del 95%. També es van vendre totes les localitats per als tastos especials i els dinars Vijazz. “Si hi ha una cosa que em satisfà del Vijazz és veure gent jove amb una copa de vi a la mà, és meravellós”, explica el president dels Tastavins. Pel que fa al cartell musical, l’organització destaca la bona acceptació de tots els concerts, tant per part de la crítica com del públic.

A banda dels tastos i maridatges, durant els tres dies de Vijazz es van organitzar un total de 21 activitats complementàries relacionades amb el patrimoni històric, les quals també van comptar amb molt bona resposta de públic.

Pel que fa a l’impacte econòmic, enguany no s’ha encarregat l’estudi, però des de l’Acadèmia dels Tastavins es creu que es mantindrà en la línia de l’any passat, que sí que es va calcular, i que es xifrava per sobre dels 1,5 milions d’euros. L’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, ha volgut subratllar aquesta xifra per posar de manifest que la inversió que fa l’Ajuntament pel festival (55.000 euros directes) retorna amb escreix: “La repercussió econòmica que té el Vijazz per la ciutat retorna deu vegades la inversió que es fa des del consistori, a més el nom de la ciutat apareix en tots els mitjans de comunicació relacionat amb un festival de qualitat, ens arriba gent d’arreu, es promou la cultura del vi… Si volem sobreviure com a Penedès és molt important la tasca que es fa des del Vijazz” explica.  Per Regull, l’èxit del festival recau en el fet de saber conjugar qualitat i gratuïtat.

FER UN COMENTARI