Els residus i el consum d’alcohol a l’espai públic concentren les principals intervencions dels agents de civisme i mediació de Vilanova i la Geltrú, segons han destacat des de l’Ajuntament. El Servei d’Agents per la Convivència i el Civisme a l’Espai Públic, impulsat el 2017, es va reforçar el març de l’any passat, triplicant el nombre d’efectius i passant dels dos que hi havia a un total de sis, dos dels quals estan actius de dia i els altres quatre, durant la nit.
Això es va notar també en el nombre d’intervencions fetes des d’aquell mes de març i fins a finals d’any, que es va enfilar fins a les 3.000. A més dels residus i el consum d’alcohol, també van intervenir amb situacions relacionades amb la tinença responsable d’animals, les molèsties de soroll al veïnatge, aldarulls al carrer en horari nocturn, desperfectes en elements urbans, o en la detecció de persones sense llar i en risc d’exclusió.
La regidora de Civisme de Vilanova, Teresa Llorens, destaca que la tasca diària que fan aquests agents permet “detectar aquelles situacions que posen en dificultat la convivència i traslladar-les als diferents serveis i departaments de l’Ajuntament per a la seva resolució“. Llorens afegeix que l’objectiu principal d’aquest servei d’agents cívics és “sensibilitzar” els ciutadans perquè “prenguin consciència de la importància del civisme per aconseguir una millor convivència“.