Les obres de millora per la mobilitat de la C-15 de mica en mica van completant-se després de dos anys. El Departament de Territori ha posat en servei un nou tram de 2+1 de la C-15 entre Vilafranca del Penedès i Cabrera d’Anoia.

El tram que ha entrat en funcionament es concentra en els 16 quilòmetres entre els termes de la Granada i Cabrera d’Anoia. Anteriorment, durant l’agost passat el tram corresponent a la variant de Vilafranca del Penedès ja va ser operatiu. Els dos trams restants, es preveu que s’executin de cara a finals d’any.

A part d’afavorir la mobilitat en el tram de Vilafranca del Penedès fins a Igualada, des de la tardor de 2021 les obres han apostat per la instal·lació d’una barrera física que delimita els dos sentits, així evitant el risc de patir un xoc frontal o frontolateral, amb conseqüències molt greus en cas d’accident. Al llarg del recorregut, els trams de 2+1 permetran zones d’avançament amb intervals regulars i equilibrats per sentit.

La carretera de la C-15 ha experimentat en els darrers anys un creixement d’usuaris a l’alça amb mobilitats diàries de 13.500 a 23.000 vehicles. Les carreteres C-15 i C-47, que uneix Vilanova i la Geltrú amb Manresa ha experimentat un creixement continu d’un 35% acumulat amb trams d’elevat percentatge en trànsit pesant.

En paral·lel, el Departament està redactant un projecte constructiu per a la millora dels tractors i la maquinària agrícola entre Olèrdola i Vilafranca, i Vilafranca i Sant Pere de Riudebitlles, així com la de ciclistes, vianants i vehicles de mobilitat activa, en coordinació amb el Consell Comarcal de l’Alt Penedès.

FER UN COMENTARI