Entra en funcionament el primer tram 2+1 de la variant de Vilafranca

0
668
El tram 2+1 de la variant de Vilafranca. Foto; Departament de Territori

El Departament de Territori ha posat en funcionament aquesta setmana el primer tram 2+1 de la variant de Vilafranca del Penedès de la C-15. Aquest tram forma part de les obres que s’estan executant a l’Eix Diagonal entre Vilafranca i Igualada per millorar la seva funcionalitat i la seguretat viària. Es tracta de l’obra més important que s’està executant actualment a la xarxa viària catalana, amb una inversió de 79 milions d’euros.

Aquest primer tram que ja ha entrat en servei té una longitud de 5,3 quilòmetres i discorre entre els termes municipals d’Olèrdola i la Granada. Entre les millores que s’han fet, destaca l’afegit d’un tercer carril que es va alternant en un sentit i un altre, amb una barrera física de separació. Les zones d’avançament es distribueixen alternadament amb intervals regulars i equilibradament per sentit, segons informen des de Territori.

L’objectiu d’aquesta intervenció és facilitar els avançaments i la fluïdesa de la circulació i reduir el risc que hi hagi accidents frontals. Des del departament assenyalen que els restants quatre trams de l’obra tenen un grau d’execució d’entre el 60% i el 90%, i s’aniran posant en servei a mesura que es vagin completant, amb la tardor com a data límit.

L’Eix Diagonal està format per les carreteres C-15 i C-37, que uneixen Vilanova i la Geltrú i Manresa, connectant el Garraf, l’Alt Penedès, l’Anoia i el Bages. En els més de deu anys de funcionament, la via ha experimentat un creixement constant de trànsit, bona part del qual és pesant. Per aquest motiu, Territori ha volgut adaptar la funcionalitat que té i reforçar-ne la seguretat.

 

 

FER UN COMENTARI