El regidor d’ERC Pere Sàbat, ha comparegut aquest dilluns per denunciar la “ineficiència” del servei de bus interurbà que cobreix el trajecte Vilafranca-Barcelona, gestionat per l’empresa Hispano-Igualadina Monbus. Segons ha explicat, des de principi d’any ja s’han registrat 142 incidències a l’aplicació mòbil #hispanofail, una eina de denúncia ciutadana que pretén posar en evidència el mal funcionament de les línies Igualada-Barcelona, Igualada-UAB i Vilafranca-Barcelona.

Entre les queixes més habituals hi ha els reiterats retards, l’aglomeració dels autobusos en hora punta, fet que provoca que algunes persones hagin de viatjar de peu o que hagin d’esperar el pròxim comboi, el mal estat de la flota i l’existència de busos fantasma, que malgrat aparèixer en els horaris oficials no arriben a passar mai. És el cas, del trajecte Barcelona-Vilafranca de 2/4 de 7 de la tarda, que segons ha explicat Sàbat, moltes vegades no surt.

Davant d’aquesta situació, ERC presentarà en el proper ple una moció instant a l’Ajuntament de Vilafranca que sol·liciti al Departament de Territori i Sostenibilitat més control de la concessió. En concret, es demana efectuar més inspeccions tècniques a tota la flota de busos per garantir la seguretat dels viatgers, més seguiment per assegurar que el servei s’adapta a la demanda i un informe per saber què costaria el rescat de la concessió, el qual permetria valorar la possibilitat que altres companyies puguin operar en el seu lloc.

Pere Sàbat ha estat acompanyat de David Prat i Denís LLussà, portaveus de les JERC a Igualada i Manresa, municipis que també pateixen els mateixos problemes. Tots tres han denunciat que Hispano-Igualadina Monbús és la segona empresa de transport públic de Catalunya que registra més incidències, concentrant el 36% del total de queixes efectuades. També han criticat que la Generalitat treballi amb empreses vinculades en casos de corrupció. I és que el propietari de Monbus, Raúl López, ha estat imputat per intents de suborn a polítics en el marc de l’operació Cóndor.

1 COMENTARI

  1. Realment em sorprèn que es parli de 142 incidències tot i que el concepte incidència es molt general. Fa més de 10 anys que sóc usuària habitual d’aquesta línia d’autobusos i segons el meu semblar estan funcionant millor que mai. Si bé es cert que no viatgem amb autobusos de luxe no entenc a que es refereixen quan parlen del mal estat de la flota però encara em sorprèn més l’autobús fantasma de 2/4 de 7 de la tarda. Es un autobús que acostumo a agafar i no me trobat mai que no passes. Es probable que justament aquell dia no l’estès esperant però en tot cas no es pot parlat d’un fet habitual el que no passi. Pel que fa als reiterats retards, permetin-me que també ho qüestioni: agafo cada matí l’autobús cap a Barcelona i puc ben assegurar-los que en l’últim any no he arribat cap dia tard per un fet imputable a la companyia. Sí que he arribat tard perquè ens hem trobat un accident o si per culpa de la platja el transit es més lent però mai perquè no haguem sortit a l’hora de Vilafranca. Pel que fa a la tornada sí que haig de dir que al voltant de les festes de Nadal em vaig indignar perquè els autobusos de les 18:30, 19:10 i 19:30 sortien tard de Barcelona però, realment això es culpa de la companyia? Crec que la resposta es que no ja que veient el transit que hi havia considero que era normal. Que indigna? Doncs clar que sí però el funcionament d’aquesta línia mai havia anat tant bé com ara ni als matins havíem tingut tanta freqüència d’autobusos.
    Disculpin la parra fada però el que realment indigna es que persones que no son habituals d’aquesta línia, pel simple fet de que sigui l’empresa que més queixes registra (o per altres motius que se’m escapen), posin en risc el seu bon funcionament i es plantegin canviar la concessionària.

FER UN COMENTARI