ERC i VeC alerten que el pas dels mercaderies perjudicarà encara més els trens Rodalies al Penedès

0
882
Ramon Arnabat (VeC) i Pere Sàbat (ERC), a l’estació de Vilafranca.

Per fi han acabat les obres del túnel de Martorell que durant mig any han fet anar malament els usuaris i usuàries dels trens de Rodalies. Però lluny d’acabar amb els seus problemes d’horaris i freqüències, el fet que s’acabin els treballs del tercer fil i que s’albiri la posada en marxa de la línia de mercaderies, aprofitant les vies convencionals de Renfe, fa preveure un problema que pot ser molt pitjor i de durada indefinida.

Així ho han alertat els grups municipals d’ERC i Vilafranca en Comú, que no volen ni imaginar-se com pot ser agafar el tren de Rodalies quan la línia actual s’hagi de compartir amb un centenar de combois de mercaderies diaris, de fins a 750 metres de llargada molts d’ells.

ERC i VeC només hi veuen una solució, i és que part dels mercaderies es desviïn de Lleida cap a Cervera, i d’allà es construeixi una nova via que vagi fins a Igualada, fent una variant per fora de la ciutat, i empalmi amb el traçat dels Ferrocarrils de la Generalitat fins a Martorell. Si no es fes així, en el futur no hi haurà cap possibilitat de millorar freqüències ni horaris en el trajecte cap a Barcelona.

VeC i ERC posen aquest debat sobre la taula ara que s’està debatent el Pla Territorial del Penedès, perquè consideren que el pla ha de dibuixar solucions. Esperen que pugui sorgir una proposta de consens a l’Ajuntament de Vilafranca, que després es traslladaria a l’àmbit veguerial.

Aquesta proposta va en paral·lel a la de crear una estació de trens regionals a Vilafranca, amb un intercanviador Rodalies-AVE, i fins i tot els Comuns parlen de començar a replantejar-se la connexió Vilafranca-Vilanova, en un moment en què es dissenyaran les inversions ferroviàries de l’estat a deu anys vista (2021-2030).

FER UN COMENTARI