El passat mes de març va entrar en vigor la gratuïtat de la C-32 entre el Vendrell i Cubelles per als desplaçaments interns i recurrents. Segons dades del Departament de Territori, aquesta mesura ha comportat un increment rellevant del trànsit en aquesta autopista, que ha passat dels 700 vehicles diaris als 2.700 en només tres mesos.
Això significa que s’ha quadruplicat el nombre de vehicles que passa per la via, segons el balanç dels mesos de març, abril i maig. Tot i que la mitjana de vehicles diaris és 2.700, és en els dies laborables quan hi ha un ús més gran, amb uns 3.100 vehicles diaris entre el dilluns i el divendres. Els caps de setmana, la xifra se situa en 1.750.
Des de la Generalitat han valorat de forma molt positiva les dades, ja que creuen que s’ha assolit l’objectiu “d’absorbir vehicles que passaven per la C-31”. Tot i això, el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, admet que la previsió era que el trànsit encara experimentés un increment més gran, arribant als 5.000 vehicles diaris. Sanglas espera que les dades continuïn pujant els pròxims mesos.
Els alcaldes demanen ampliar les bonificacions
Els alcaldes que formen part del Pacte del Penedès Marítim també fan una bona valoració de les primeres xifres, però reiteren que cal ampliar les bonificacions “perquè la C-32 actuï veritablement com una ronda” i encara tregui més trànsit a la C-31, segons el seu portaveu, el cunitenc Jaume Casañas. El primer tinent de l’Ajuntament de Cunit calcula que per la C-31, que travessa Calafell, Cunit i Cubelles, encara passen “uns 22.000 vehicles diaris”, i que l’impacte d’haver-ne tret 2.000 no és massa gran.
Els batlles d’aquests municipis ja fa temps que demanen l’alliberament dels peatges troncals de Cubelles i Vallcarca per als viatges recurrents, els que es fan en menys de 24 hores amb sortida i arribada al mateix lloc. Per ara, però, aquesta no és una mesura que la Generalitat tingui sobre la taula.