Diversos representants del partit d’Esquerra Republicana dels municipis de la comarca de l’Alt Penedès han exposat aquest matí el seu descontentament davant el servei de mobilitat de la línia R4 dels trens de la RENFE. Pere Sàbat, regidor d’ERC per l’Ajuntament de Vilafranca, assegurava que és “necessari i urgent fer un pla de revitalització i millora del servei de tren perquè els constants retards crònics no donen resposta a les necessitats reals del territori”.
Per Sàbat, el transport públic hauria de ser “l’element clau de mobilitat davant la sostenibilitat i la crisi climàtica”; i apuntava que és l’alternativa necessària per tal de substituir els vehicles “que cada vegada s’aniran trobant amb més multes, peatges i impediments com les darreres mesures per reduir emissions aplicades a la ciutat de Barcelona”. Així, el regidor vilafranquí exigia que l’R4 “aporti un servei real, bo i eficient”.
Ni accés, ni llum
Pere Vernet, quart tinent d’alcalde del govern de Sant Sadurní, denunciava que l’estació del seu municipi “no està preparada per l’accessibilitat de persones amb diversitat funcional, no disposa d’enllumenat al pàrquing i no hi arriba l’autobús urbà”. Vermet assegurava que, malgrat haver informat Adif en diverses ocasions, mai han vist cap canvi.
Per la seva banda, Mercè Villar de la Granada afegia que la poca freqüència de trens en alguns municipis més petits suposa un greuge comparatiu a altres línies ferroviàries i proposava “doblar la freqüència dels trens i fer que els que s’aturen a Martorell arribin a Vilafranca i que els que s’aturen a Vilafranca arribin a Sant Vicenç de Calders”.
Des dels Monjos, la regidora Núria Calvet se sumava a una reclamació de més seguretat i accessibilitat a l’estació, així com també a la demanda que les oficines estiguin obertes durant més hores o les màquines de venda de tiquets se situïn a l’exterior. Finalment, l’alcaldessa de Gelida, Lluïsa Llop, anunciava que ERC agruparà totes aquestes demandes a una moció que es presentarà al proper ple del Consell Comarcal, i que també proposaran la creació d’una Autoritat del Transport del Penedès que “assumeixi tota la feina que s’ha de fer de manera seriosa, creï xarxa amb tots els municipis i aconsegueixi avançar totes les competències en matèria de transport públic i mobilitat”.