Freixenet ha presentat, aquest dimecres al matí a Barcelona, les dades de vendes de l’empresa aquest 2020, els seus plans de futur i la nova campanya de Nadal. Pere Ferrer, conseller delegat de l’empresa cavista, ha anunciat que el grup té previst invertir 30 milions d’euros per ampliar les caves de Sant Sadurní per tal d’encabir-hi 35 milions d’ampolles més i instal·lar una nova línia de desgorjament amb una capacitat de 15.000 ampolles/hora. Es tracta, segons Ferrer, de la inversió més important dels darrers vint anys i preveuen que estigui enllestida el 2024: “Aquesta és una molt bona notícia per Sant Sadurní i per tota la comarca. És una necessitat que tenim des de fa anys i que ens permetrà produir més i, al mateix temps, centralitzar tots els magatzems externs que tenim a Sant Pere Molanta i Torrelavit. Així serem més eficients econòmicament i també mediambientalment, ja que no haurem de moure ampolles amunt i avall”. A més, Ferrer ha avançat que l’empresa no té cap intenció de tancar les caves Castellblanch, també del grup.
100 milions d’ampolles venudes el 2021
L’any que estem a punt d’acabar ha suposat un rècord històric de vendes per a Freixenet, ja que el tancarà amb més de 100 milions d’ampolles venudes, comptant totes les marques i productes del grup (55 milions d’ampolles de cava, 15 de prosseco i 30 de vins tranquils italians i de la DO Catalunya). I és que, l’any passat la marca va començar a comercialitzar la nova col·lecció de Vins Freixenet; per primera vegada, l’empresa cavista utilitzava directament el seu nom en vins. Segons indiquen, la iniciativa ha estat “un èxit comercial a tot el món”, assolint molt bona quota en mercats clau com Alemanya o Anglaterra.
La xifra dels 100 milions d’ampolles es preveu assolir en els propers dies. De fet, la campanya de Nadal suposa el 30% de les vendes anuals del grup a l’estat espanyol i s’espera assolir un 20% de la quota de mercat, és a dir, 1 de cada 5 ampolles de cava venudes a Espanya seran de la marca Freixenet.
Assolir el rècord de vendes ha passat, segons Andreas Brokemper, també conseller delegat del grup, per la internacionalització de la companyia i la diversificació: “gràcies a l’aliança entre Freixenet i Henkell, la firma ha mantingut les vendes a l’exterior a un nivell del 80% i preveiem superar el 85%”, a la vegada que ha assenyalat els mercats anglès, alemany, nord-americà, japonès i francès com els principals motors internacionals de la companyia. En el mateix sentit, Pere Ferrer ha posat l’accent en com gràcies a l’aliança amb la multinacional alemanya, la marca Freixenet està implantant-se amb força en països on fins fa poc els costava penetrar, com per exemple, tota l’Europa de l’est. L’objectiu de Henkell Freixenet és assolir el 10% de la quota de mercat a nivell mundial el 2025 l’àmbit dels vins escumosos.
Canvis estructurals
D’altra banda, Ferrer ha recordat que el Grup Freixenet acaba de restructurar els seus òrgans interns després de l’escissió de Dr Oetker, matriu de la cavista des que es va signar l’aliança amb Henkell el 2018. Des del novembre passat, Freixenet va passar a formar part de Geschwister Oetker, el grup liderat pels 3 germans petits dels 8 germans que havien estat propietaris de Dr Oetker.
El nou grup té una facturació que supera els 2.000 MEUR i dona feina a més de 8.000 treballadors. Ferrer ha destacat que Freixenet és “la joia de la corona” d’aquesta nova entitat empresarial, ja que representen gairebé la meitat de la facturació. Fruit de la creació d’aquest grup, han entrat al consell d’administració de Freixenet dos dels germans Oetker, mentre Andreas Brokemper i els dos germans Ferrer mantenen els seus càrrecs.
“La vida és com la celebres”
Freixenet ha presentat també la nova campanya publicitària de Nadal la qual protagonitza el cava Carta Nevada, que enguany celebra 80 anys i, per primera vegada, els vins de la nova col·lecció Vinos Freixenet. Amb el títol “La vida és com la celebres”, la campanya està inspirada en l’estil de vida mediterrani i l’alegria de viure i, per això, no surten imatges que evoquen el Nadal ni a celebracions solemnes, sinó que amb el taló de fons de la Costa Brava i a Barcelona, es veuen escenes de trobades d’amics i familiars i s’aposta per un llenguatge visual i sonor informal i fresc. Martina Obregón, CMO de Freixenet, explicava que l’accent s’ha volgut posar en “aquesta manera de viure i gaudir de l’estil de vida mediterrani, per reivindicar també que el cava i el vi són per acompanyar les celebracions i festes durant tot l’any”.