Més de 700 persones van assistir divendres a la celebració del 75è aniversari de Jané Group, empresa del sector de vins, licors i alimentació selecta del Vendrell, líder a la província de Tarragona, en la qual es va inaugurar un nou concepte de botiga que inclou espai de venda (Jané Winestore) i de degustació (KM 1187). L’esdeveniment va ser presidit per Muntsa Vilalta, directora general de Comerç de la Generalitat, l’alcalde Martí Carnicer; l’exalcalde Benet Jané, en qualitat de fundador de Jané Group, i el seu fill Joan Josep Jané, gerent de l’empresa. Va ser presentat per l’humorista Pep Plaza.
Dos minuts de focs d’artificis i jocs de colors a la gran façana van donar pas a la inauguració oficial de l’establiment, que ha estat ideat pel dissenyador català Chu Uroz i l’arquitecte italià Carmelo Zapulla, que han plasmat el seu estil modern i avantguardista.
Durant tota la nit els assistents van degustar gran part de l’oferta d’alimentació selecta de la Winestore, maridats amb els vins i licors que estan a la venda a la botiga. També es van servir tapes i plats més elaborats, postres delicatessen i productes de la Fàbrica Moritz, fruit de l’acord amb la cervesera barcelonina amb Jané Group, que n’és distribuïdor oficial a Tarragona.
Situat a la carretera que uneix el Vendrell i Coma-ruga, Jané Group va facturar l’any passat 16 milions d’euros i n’ha destinat un a la remodelació del seu espai, de més de 700 m2. Fins avui la botiga era coneguda amb el nom d’Expo Licor. A la botiga s’hi expliquen els productes de manera visual, i informa sobre maridatges, elaboracions i cupatges. Comercialitza més de 10.000 referències de vins, licors i destil·lats.
L’experiència es completa amb el KM 1187, on es pot degustar, amb una mínima transformació, gran part de l’oferta d’alimentació selecta de la Winestore, i es poden maridar amb qualsevol dels vins i licors que estan a la venda a la botiga.