El president de la DO Penedès, Joan Huguet, va donar dimecres al vespre el tret de sortida a la Fira del Gall 2022. Ho va fer amb un pregó a l’Auditori del Vinseum, que és l’avantsala de tota una fira que entre dissabte i diumenge posarà a la venda al pavelló Firal de Vilafranca 1.200 galls del Penedès (galls amb IGP) vius i almenys 2.000 peces d’aviram més d’altres espècies, a més de més de 200 referències de vins penedesencs (preferentment negres), i també hi haurà la mostra de cuina d’aviram a càrrec de set restaurants penedesencs.
Huguet va centrar bona part del pregó de la 358a Fira del Gall a reclamar justícia pels preus del raïm i ajustar-los a la competència europea, per tal de donar dignitat a l’ofici pagès. També va aplaudir el projecte de fer un viver de celleristes a Vilafranca a partir de la pròxima verema.
Huguet és enginyer tècnic agrícola, enòleg i empresari de formació. La major part de la seva carrera l’ha dedicat a la terra i a la producció del vi. Porta ja 38 veremes a Can Feixes, finca de la família Huguet, entre Mediona i Cabrera d’Anoia. El pregoner va dir que “hem de pensar en les futures generacions, actualment hi ha molts pagesos que estan cobrant 3 o 4 euros l’hora, i no és bo que els tinguem en aquestes condicions perquè ho segueixen fent per valor i estima a la terra, però podem perdre continuïtat amb els joves”.
Durant l’acte del pregó, la regidora de Turisme, Dolors Rius, va afirma que el secret de la continuïtat de la fira “prové dels tres pilars que la conformen i que mariden a la perfecció: el Gall del Penedès amb IGP, els vins de la DO Penedès i la gastronomia”. I l’alcalde Pere Regull va parlar de la “resiliència” del producte singular del Penedès, que treballa al remolc d’una globalització: “Hem de lluitar pel que trobarem aquí al Penedès, que és diferencial, i no pel que alguns voldrien”.
Entre les novetats que oferirà la Fira del Gall d’aquest dissabte i diumenge hi ha la carpa de tastos gastronòmics, la possibilitat d’endur-se a casa amb carmanyola els plats cuinats, un globus aerostàtic per veure la fira des de l’aire i la dinamització fotogràfica amb influencers locals i amb la nova aplicació “Be Real”.