La campanya de compres comercials Fira’t al maig que l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès van impulsar per substituir les Fires de Maig, suspeses per la pandèmia, ha suposat per als comerços locals un impacte econòmic de 228.570 euros. En total s’han venut 22.857 vilafrancs i han crescut les vendes virtuals a través del Marketplace Vilafranca Aprop, segons les dades que ha donat a conèixer aquest dilluns el regidor de Promoció Econòmica i Comerç, Joan Manel Montfort.
De fet, els Vilafrancs, que són xecs de compra que valen 6 euros, però tenen un valor de 10 als comerços, ja es van esgotar el 24 de maig, dies abans d’acabar la campanya. El numero total de Vilafrancs físics que s’han gastat presencialment a 212 establiments és de 22.307 i 550 més s’han bescanviat per internet a través del Marketplace, que ha triplicat les vendes respecte a la campanya que es va fer per Nadal.
Una de les novetats d’aquest any era la inclusió dels menús, que es van impulsar per donar suport a l’hostaleria, un dels sectors més perjudicats durant la pandèmia. En aquesta edició hi han participat fins a 16 restaurants, dels quals 11 acceptaven el pagament amb Vilafrancs, i s’han servit fins a 277 menús.
La majoria dels compradors que han adquirit i gastat Vilafrancs, un 69%, han estat veïns de Vilafranca, però fins a un 19% han estat de fora del Penedès. Joan Manel Montfort ha valorat molt satisfactòriament aquesta dada, ja que “són diners de fora, que es queden Vilafranca”. Cada usuari que comprava els bons rebia una enquesta per conèixer la seva opinió sobre aquesta iniciativa comercial. Així doncs, un 93% creu que la campanya ha servit per incentivar el comerç local i un 74% ha comprat a la ciutat gràcies a aquesta campanya, que té una puntuació global de 9,06 sobre 10. Per la seva banda, fins a un 92% dels comerços que hi han participat repetirien l’experiència, després que el 45% de les botigues hagi venut més gràcies a la campanya.
De cara a l’any vinent, Montfort ha explicat que esperen celebrar les fires de maig amb normalitat, un cop superada la pandèmia. De totes maneres ha afegit que la intenció de l’Ajuntament és seguir amb iniciatives d’aquest tipus i, sobretot, reforçar el mercat virtual Vilafranca Aprop i digitalitzar el comerç local.