La cuina i els productors del territori es fan valer amb la cinquena edició de La Llotja

0
233
La presidenta de Node Garraf, Rosa Huguet, a la presentació de la cinquena edició de La Llotja. // LA FURA

L’espai agroecològic de La Piotxa, a la finca Mas Baró de Cubelles, ha acollit la presentació de la cinquena edició de La Llotja, un programa d’activitats que té com a objectiu la promoció i la divulgació de la denominació d’origen Terra i Mar, és a dir, dels productes autòctons i de proximitat de la regió enograstronòmica del Penedès i el Garraf.

Aquesta edició de la Llotja recull bona part de les accions de divulgació de les edicions anteriors, com ara les visites a la subhasta de peix i als mercats o les xerrades de pagesos i pescadors a les escoles. A més, es dona continuïtat als actes més significatius, com la Nit del Peix Senzill, un sopar en el què s’exhibeixen plats d’alta cuina fets amb aquelles especies de peix més modestes, com el sorell o el verat. El Sopar del Peix Senzill, que tindrà lloc el 3 de novembre a l’Escola d’Hostaleria de Sitges, és una iniciativa que va néixer als anys setanta a l’antic Peixerot de Vilanova de la mà, entre d’altres, del gastrònom Xavier Mestres i l’aleshores Patró Major de la Confraria de Pescadors de Vilanova, Eusebi Ferrer.

Entre les novetats d’enguany hi ha la mostra de Vins del Massís del Garraf, que es farà al Palau Robert de Barcelona, i el cicle La Llotja Maridatges, que provocarà “idil·lis” entre la cuina marinera i els vins del Massís en diferents restaurants de la comarca. Enguany també s’estrenarà un acte de benvinguda a la temporada de l’espigall, que tindrà lloc el dia 6 de novembre a Canyelles i comptarà amb la presència de la cuinera Carme Ruscalleda.

El director de l’Agència de Desenvolupament Node Garraf, Isidre Also, ha valorat favorablement els cinc anys de La Llotja, “tenint en compte que cada any s’han anat sumat més ajuntaments i més entitats, que han trobat en aquest programa un bon impuls per explicar i fer valdre allò que fan”.

Per la seva banda, els productors i elaboradors veuen amb bons ulls aquest programa “perquè dinamitza el sector primari i posar en valor els productes de casa”. Luca Lavelli, membre de la cooperativa agrícola La Piotxa, creu que és important que l’administració promogui iniciatives com aquesta perquè és una manera de posar a l’abast de molta gent els productes que es fan en aquesta zona. “Ara només cal que la gent s’ho cregui i practiqui un consum responsable i de proximitat”, diu Lavelli.

La programació de La Llotja s’allargarà fins el 3 de febrer i totes les activitats es poden consultar a través del web www.lallotja.info.

FER UN COMENTARI