El Node Garraf ha presentat aquest migdia al moll pesquer de Vilanova la sisena edició de La Llotja, un quadrimestre d’actes que s’organitzen a la comarca per donar a conèixer i promocionar els productes de proximitat, principalment els que dona el mar, però també els vins que es fan a la comarca. Entre les novetats hi ha un cicle de tallers de cuina del mar adreçats a professionals. El cuiner jubilat Xavier Mestres en justifica la necessitat així: “avui es fa una cuina innovadora, ens hem oblidat de la cuina tradicional de pescadors, i volem recordar als cuiners professionals com eren aquells plats perquè a partir de la cuina tradicional, ells els puguin actualitzar i personalitzar a la seva carta”.
D’accions relacionades amb el peix se’n faran moltes: sessions divulgatives a les escoles, visites guiades al port pesquer, tallers de cuina marinera, visites a la subhasta de peix de Vilanova, un col·loqui i tast al voltant del peix senzill… Però no només. El 8 de novembre es farà a Canyelles una festa de benvinguda de la temporada de l’espigal, i el 28 de gener se’n farà una cloenda a la plaça del Mercat de Vilanova. A més, els darrers dies de novembre hi haurà a Sitges la segona edició de la Mostra de Vins del Massís del Garraf (l’any passat s’havia fet al Palau Robert). Per a l’elaborador Marcelo Desvalls (Finca Viladellops), “la singularitat dels vins del Garraf és increïble, les roques calcàries, el vent de mar que ens dona un microclima… tot això està per explotar i s’ha d’explicar a les cartes dels restaurants el paisatge de mar i muntanya que tenim aquí”.
Durant la presentació, el patró major de la Confraria de Pescadors Jaume Carnicer va celebrar que s’organitzi la sisena Llotja, malgrat les “dificultats meteorològiques i bucrocràtiques” amb què han de conviure els pescadors, i la regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament vilanoví, Anna Ribera, va apuntar que “la pesca i la vinya ens ajuden al desenvolupament local”, també a fomentar un turisme que aquest estiu ha aportat a la ciutat uns números més als que al 2022, i va posar com a reptes per a La Llotja aprofitar millor el talent local i portar gent d’altres comarques a conèixer el producte de proximitat del Garraf.