La Defensora de la Ciutadania de Vilanova demana més inversió en Serveis Socials

0
960
Núria Plana, en el ple municipal de dilluns

La Defensora de la Ciutadania, Núria Plana, va presentar dilluns davant del ple la memòria d’activitat de l’any 2017. Plana  va demanar a l’administració local  “empatia” envers les problemàtiques que afecten els ciutadans i es va mostrar molt crítica amb els temps de resposta a les instàncies tramitades, que massa vegades superen els 30 dies que estableix el reglament. “Trobar una solució a vegades porta temps, però com a mínim s’ha d’informar al ciutadà que s’està al cas del seu problema i que s’hi està treballant”, va defensar. Així mateix, va reclamar respostes “més clares i concises”, i signades per una persona a qui el ciutadà pugui posar cara.

La sobreocupació que pateixen els espais més  cèntrics de la ciutat, que dificulta la convivència entre activitats; el mal estat de voreres, calçades i carrils bici, que en alguna ocasió han provocat accidents reiterats; o l’incivisme van concentrar la majoria de queixes i reclamacions ciutadanes del 2017, així com també la manca de recursos de Serveis Socials per atendre totes les necessitats de la població o la dificultat d’accés a l’habitatge que pateixen moltes persones. Dues problemàtiques, aquestes darreres, en què Plana va insistir “cal solucionar per avançar cap a una ciutat més justa i igualitària”.

En el torn d’intervencions, Carlos Remacha (PP) va qualificar de “preocupant” la resposta extemporània de l’Ajuntament: “no podem exigir a la ciutadania que compleixi els terminis de qualsevol tràmit, si com a administració som incapaços de respectar els temps de resposta que es mereixen”.

Enver Aznar (Som VNG) va sostenir que la memòria presentada hauria de ser “un cop d’alerta per millorar en molts àmbits, sobretot en aquells que afecten les persones que més durament han patit la crisi”.

Jordi Medina, d’ERC, va plantejar algunes propostes per evitar que la “memòria quedi en un calaix” com fer un seguiment trimestral de totes les instàncies tramitades o elaborar un pla de manteniment de l’espai públic que detecti les deficiències i en calendaritzi actuacions de millora.

Josep Maria Domènech, de la CUP, va posar l’accent en les queixes que ha generat l’increment desmesurat de l’IBI, que en alguns casos s’ha arribat a triplicar, i també en les dificultats que es troben moltes persones a l’hora d’empadronar-se a la vila. “El govern ha de confeccionar un protocol que afronti de manera clara i d’una vegada per totes un problema que no és acceptable”, va clamar.

Teresa Llorens (PSC) va emplaçar l’executiu local a comprometre’s a “articular mecanismes perquè tots els processos, serveis i actuacions s’impregnin d’una manera de fer que, en paraules de la Defensora, passa per mostrar empatia, saber escoltar i ajudar”.

Finalment Blanca Albà, en nom del govern del PDeCAT, va fer autocrítica reconeixent que cal dotar de més recursos àrees com les de Serveis Socials o el manteniment de l’espai públic i que cal contestar d’una manera àgil i entenedora les reclamacions dels ciutadans. La Defensora de la Ciutadania “ens ha posat deures” i “intentarem millorar en aquells aspectes que no treballem prou bé”, va concloure.

FER UN COMENTARI