La llosa de la via al carrer Papiol serà verda i connectarà amb l’Av. Barcelona

1
2210

L’Ajuntament de Vilafranca està duent a terme a la zona del carrer Papiol unes obres d’envergadura: la urbanització de la cobertura de la via en el seu extrem nord i carrers del voltant, amb un pressupost d’execució d’1,8 milions d’euros i la previsió que els treballs s’acabin cap al mes de febrer. El projecte, que és obra del gabinet Batlle i Roig, que va guanyar el concurs per enjardinar tota la llosa que cobreix la via, es fa a imatge i semblança del tram sud paral·lel al passeig de Rafael Soler.

Així, a la part més propera al centre del tram ferroviari, és a dir, entre el pont del Carril i l’estació de trens, s’hi ha fet ja un aparcament provisional, que el regidor de Territori, Josep M. Martí, no descarta que pugui ser definitiu, segons com s’acabi plantejant la urbanització definitiva de l’estació, que l’Adif i Renfe tenen bloquejada des de fa anys.

Del gris, al verd

Un cop creuada l’avinguda Barcelona, el tram restant de la llosa ferroviària serà verda: una platja de gespa al tram central, on ja s’hi aixecarà una primera zona de jocs infantils, que tindran un caire completament de tots els existents a les places de Vilafranca. El regidor Martí explica que l’Ajuntament volia primer intervenir en tota la llosa de dalt a baix, i un cop fet, anirà col·locant elements sobre els espais de gespa, a demanda del veïnat, tant al nord com a sud de la vila. Podran ser jocs infantils, cistelles de bàsquet, espais lúdics per a gent gran, etc.

L’administració local aprofita les obres sobre la via per arranjar també el carrer Papiol. S’urbanitza nou: es doblarà l’amplada de la vorera; només s’habilitarà una banda per aparcar vehicles; i serà d’una única direcció entre el pont del Carril i la plaça Torras i Bages, però l’Ajuntament encara no ha decidit en quin sentit. Arran de la llosa hi haurà un passeig com el de Rafael Soler: vorera ampla, carril bici, franja enjardinada, arbres, camí de terra sinuós (tot al mateix nivell) i, finalment, la gespa.

Directe a l’Av. Barcelona

A partir de la plaça Torras i Bages, el carrer Papiol es converteix a doble sentit, s’allarga fins a l’alçada del final de la llosa, on empalmarà amb un tram de carrer nou que creuarà la cobertura de la via i que serà la continuació del carrer Mossèn Trens, que desemboca a l’avinguda de Barcelona. D’aquesta manera, s’obre una nova entrada cap a la Barceloneta-Sant Magí, que pot ajudar a descongestionar el pont del Carril i el carrer del Cid.

1 COMENTARI

  1. Obviament el pressupost es cubrirà amb les actuacions indiscriminades de la grua municipal emportant-se qualsevol vehicle que trobin al seu pas, com em va passar fa uns dies. S’anaul.len les places d’aparcament i ens haurem de guardar els cotxes a les nostres butxaques reduïnt-los de tamany com si fossin de joguina.
    El dia 8 d’octubre vaig aparcar a l’arcen de terra del carrer camí del Molí d’en Rovira (per darrera de la estació RENFE) sense que hi haguès cap senyal de prohibició i vaig aparcar en bateria com la resta de vehicles. resultat. he hagut de apgar 107 euros de la retirada del vehicle i ara em demanen uns altres 200 euros més.
    Tanmateix les persones amb disminució o sense que hagin d’anar a Serveis Mèdics Penedès Vilafranca per les seves visites mèdiques ja no poden estacionar doncs s’han eliminat les places d’aparcament…

FER UN COMENTARI