Dimarts al matí hi va haver a les portes de l’antic autòdrom de Rocamar un acte unitari de totes les forces polítics i socials que s’oposen al projecte de fer-hi un parc de motor i eqüestre amb hotels i altres serveis. Hi van prendre part la Plataforma Verda de l’Autòdrom, la CUP, ERC, Construïm, Fem Poble, Som VNG, Comuns i Guanyem Sitges, que van llegir un manifest contrari al projecte, el qual en deu dies suma 15.000 firmes individuals i més de vint entitats de suport, a través de Charge.org.
Corredor biològic
Esther Rodríguez, regidora de Construïm a l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, va qualificar el projecte de “caduc i esgotat, expansiu i amb greus afectacions urbanístiques, mediambientals i en mobilitat”. Va afirmar que si es dugués a terme, reduiria la protecció de la riera de Ribes, trencaria el corredor biològic que uneix els Colls Miralpeix amb el parc natural del Garraf i els nous accessos eliminarien el corriol biològic existent.
Xavier Pascual, regidor ribetà d’ERC, va posar l’accent en el perjudici que suposarà el nou accés en un entorn de vinya i la creació d’un aparcament amb més de 3.000 places.. També va dir que portar al municipi “més de 600 cavalls comportarà un gran consum d’aigua, problemes d’orina i femta”, amb una activitat d’hípica “que no té un arrelament històric en la majoria de la població”. Veu el projecte, doncs, com “un parc temàtic variat”.
Alejandro Conde, regidor de Fem Poble, rebutja el “consum indiscriminat de sòl” del projecte “neoliberal” aprovat (ocuparia una superfície de 668.000 m2) i també que atrauria al municipi col·lectius amb “salaris deficients i subcontractacions”.
“Marca Damià Calvet”
La diputada de la CUP Natàlia Sànchez va dir que el projecte de l’autòdrom “porta la marca Damià Calvet: està fet d’esquena al territori, té un interès purament especulatiu i té un gran impacte ambiental, que és la seva manera de treballar”.
El diputat Lucas ferro (Catalunya en Comú) va denunciar que amb aquest projecte, el Govern de la Generalitat “apuntala la bombolla immobiliària” i també va criticar el conseller de Territori, Damià Calvet, que “ven el territori de Catalunya al millor postor”.
El senador Bernat Picornell (ERC) va assegurar que el projecte “va en contra de l’economia sostenible i d’un turisme sostenible”.
Andreu Bosch, membre de la Plataforma Verda, va denunciar que el projecte no només afectar l’interior del circuit de cotxes, sinó també compromet també tot el voltant, amb “sòl agrícola i d’alt valor paisatgístic, que està protegit i que permet la connexió biològica dels Colls Miralpeix amb el parc del Garraf”