La Generalitat ja ha adjudicat el projecte de reforma de la carretera BV-2115, també coneguda com a carretera del pantà, a Vilanova i la Geltrú. Ho ha anunciat a través d’un comunicat la plataforma ciutadana que, el maig del 2023, es va mobilitzar per reclamar la reforma “d’una via molt perillosa per a ciclistes, motoristes i vianants”.
Segons detalla la vilanovina Griselda Gatell, que és qui lidera aquest moviment veïnal, el Govern català preveu iniciar l’elaboració dels plànols de projecte el gener del 2025 per a uns treballs que, segons indica, tindrien una durada de 14 mesos. Durant el procés, la plataforma es reunirà periòdicament amb la direcció d’Infraestructures de la Generalitat i l’empresa licitadora, Dopec S.L., tot i que també es vol implicar l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.
Les actuacions comprendran la millora de l’enllaç amb la carretera C-31 i les interseccions amb el Camí de la Plana i l’accés al càmping Vilanova Park. També es construirà un carril segregat per a vianants i bicicletes. La plataforma veïnal, que va aconseguir recollir més de 3.100 signatures de suport, demanava aquesta actuació de reforma per aspectes com la manca de vorals, en una carretera que enllaça la C-32 amb la ciutat de Vilanova i per on passen cada dia milers de turismes, motos, bicicletes, camions i autobusos.
Actualment, aquesta és la via que veïns dels barris de La Collada, La Plana, el Portal d’en Roc, Fondo Somella, Molí de Vent o Sant Joan fan servir per anar cap a Barcelona, Tarragona o per accedir al centre de la ciutat. Però també és una carretera que absorbeix el trànsit dels usuaris del càmping i de treballadors del Vilanova Park, del camp de golf, de Megadyne i d’aquelles famílies que porten els seus fills a l’escola El Margalló.