La Wine Business School de Vilafranca obre inscripcions gratuïtes per a totes aquelles persones que vulguin participar a un tast el dissabte 2 de febrer. L’activitat, emmarcada dins el Postgrau Interuniversitari en Gestió d’Empreses Vitivinícoles, comptarà amb les exposicions que els 22 alumnes han preparat per a transmetre les particularitats dels diferents productes que han estat ideant per a clients de tot tipus.
L’heterogeneïtat dels “clients” que hi participin garanteix una primera presa de contacte amb el món del mercat vitivinícola real per als alumnes, cosa que els ajuda a desenvolupar les tècniques comunicatives del curs.
Per a Ester Garcia, directora de l’escola, l’experiència busca que els assistents “valorin tant els productes com, sobretot, la manera que els alumnes han escollit per a donar-los a conèixer, la relació de qualitat amb el preu hipotètic, l’apreciació de la feinada que hi ha darrere…”. Els tastos es faran amb productes vitivinícoles ja existents, on els alumnes han modificat la marca comercial, les etiquetes i tot el procés d’ideació i creació publicitària.
Joan Manel Monfort, regidor de Promoció Econòmica, recomana l’activitat perquè “és una manera divertida d’introduir-se al món del vi i la posada en pràctica dels coneixements adquirits durant el curs garanteix que els alumnes ensenyin conceptes als participants”. El màster, avalat per la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat de Vic, és un títol ja consolidat en l’àmbit de l’enologia i l’enoturisme que, segons el regidor, contribueix a cobrir la necessitat educativa en una zona on la potència de l’enoturisme exigeix formació i capacitat.
La primera edició del projecte va comptar amb 65 participants i, la segona, amb 75. Per aquesta edició d’enguany s’espera una participació similar, i per això és important reservar plaça.
El Tastavins és una activitat gratuïta que es farà el dissabte dia 2 entre les 10 i les 13h, en torns d’una hora i grups de 25 persones. Cal inscriure’s a través de la pàgina web thewinebs.vilafranca.cat. Els participants entraran al sorteig d’un lot de productes.