L’Ajuntament de Vilafranca ha anunciat que a finals de juliol té previst engegar la campanya “Compra Vilafrancs” per tal de donar resposta als efectes econòmics que ha generat la covid-19 als comerços i empreses locals que durant el confinament no han pogut obrir. En aquesta campanya l’Ajuntament hi invertirà 175.000 euros i consistirà en vendre a través d’una plataforma digital uns xecs de 50 euros per fer una compra en qualsevol dels comerços adherits a la campanya. El consumidor, però, pagarà 30 euros, ja que els 20 euros restants els aportarà en gran part l’Ajuntament i, una part menor, l’establiment adherit (del total de l’import del xec, un 65% el pagarà el consumidor, un 35% l’Ajuntament i un 5% el comerç).
“Estem davant la campanya més ambiciosa, potent i important que ha impulsat l’Ajuntament de Vilafranca en l’àmbit del comerç local en els darrers anys” anunciava el regidor de Promoció Econòmica, Joan Manel Montfort. Tots els ciutadans i ciutadanes majors d’edat i empadronats a Vilafranca podran adquirir a través de la plataforma un Vilafranc, que és com s’anomenaran els xecs. Al mateix temps que l’adquireixi haurà de decidir en quin sector el voldrà destinar (comerç i serveis, turisme, oci i cultura o hostaleria) i tindrà fins a finals de setembre per fer la compra. Només es podrà adquirir un xec per persona i cada sector tindrà un topall de xecs per tal de diversificar l’oferta. “El nostre objectiu és que la campanya sigui una pluja fina per a tot el teixit comercial”, comentava Montfort.
Ara cal que s’hi sumi el comerç
Des de l’Ajuntament s’apunta que perquè la campanya tingui èxit cal que el teixit comercial i la petita empresa s’hi sumi. El regidor anunciava que les associacions de comerciants de la vila s’han mostrat favorables a aquesta iniciativa i que el que toca ara és que els comerços s’hi animin. Es poden adherir a la campanya tots els comerços i empreses petites i mitjanes de la vila que hagin hagut de tancar durant la crisi de la covid-19, que no superin els 50 treballadors ni els 10 milions d’euros de facturació anual. Des de Promoció Econòmica es calcula que hi ha unes 1.200 empreses i comerços susceptibles de participar en aquesta campanya. Segons el consistori, es poden arribar a 10.000 possibles compradors, la qual cosa significa que l’impacte econòmic de la campanya pot ser de mig milió d’euros.
La campanya l’ha impulsat l’Ajuntament a proposta i amb el suport de la Fundació Pinnae. Tal com ha recordat el seu president, Martí Solé Bordas, una de les finalitats estatutàries de la Fundació és la promoció econòmica i després de conèixer alguna iniciativa al País Vasc, van proposar al consistori tirar endavant el que ha acabat esdevenint la campanya dels Vilafrancs. A més, Pinnae ha aportat els 17.500 euros que val desenvolupar i posar en funcionament la plataforma virtual des d’on es podran adquirir aquests xecs.
Durant aquests pròxims dies des de Promoció Econòmica es treballarà per aconseguir el màxim d’adhesions de comerços i empreses possibles, i al voltant del dia 20 de juliol es preveu que es puguin comprar els xecs.